سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

ابعاد سنگ تراورتن نما

ابعاد سنگ تراورتن نما

از جمله نکات مهمی که برای طراحی نمای ساختمان باید در نظر بگیرید، ابعاد و ضخامت سنگ است. منظور ما از ابعاد سنگ تراورتن طول و عرض و ارتفاع سنگ تراورتن می باشد. آشنایی با میزان ابعاد سنگ تراورتن نما کمک زیادی در انتخاب سنگ نما به شما می کند. سنگ تراورتن جزو سنگ های طبیعی می باشد که از پرکاربردترین سنگ ها در طراحی نمای ساختمان به شمار می رود. علاوه بر این، از این نوع سنگ در طراحی نمای داخلی ساختمان ها نیز استفاده می شود.

ابعاد سنگ تراورتن نما

ابعاد سنگ تراورتن نما

اطلاعاتی در مورد ابعاد سنگ تراورتن نما

همانطور که اشاره کردیم سنگ تراورتن جز پرکاربردترین سنگ نماها است که در طراحی کف ساختمان و راه پله نیز کاربرد دارد. ابعاد سنگ نما تراورتن بسیار متفاوت است. در حقیقت ابعاد سنگ تراورتن نما با توجه به نیاز مشتری تعیین شده و این سنگ در اندازه‌های مختلف برش داده می شود. سنگ تراورتن با استفاده از دستگاه های پیشرفته و مدرن برش داده می شود. سنگ هایی که برای طراحی راه پله استفاده می شوند دارای ضخامت ۳ سانتی متر هستند. سنگ هایی که برای نمای ساختمان استفاده می‌ شوند ضخامت ۴ سانتی متری دارند.

آشنایی با ابعاد سنگ ها

هرچه وزن و اندازه سنگ ها بیشتر شود جابجایی آنها نیزسخت تر می شود‌. برای طراحی ساختمان از انواع سنگ ها استفاده می کنند و این سنگ ها هر کدام دارای ابعاد مشخصی هستند. در طراحی ساختمان از سنگ های کوچک به هم چسبیده نیز استفاده می کنند. در واقع سنگ هایی که دارای ابعاد بزرگ و ضخامت یکسان هستند کیفیت بالاتری دارند. ضخامت و یکنواخت بودن برش سنگ ها با توجه به دستگاه های برش سنگ متفاوت است. بعضی از سنگ ها دارای ابعاد بزرگتر و بعضی دیگر دارای ابعاد کوچکتر هستند. مشتری با توجه به نوع طراحی نمای ساختمان می‌ تواند ابعاد سنگ را مشخص کند.

آشنایی با سنگ تراورتن و ضخامت آن

در بسیاری از کشورها برش سنگ های تراورتن را با استفاده از دستگاه‌های مجهز و پیشرفته انجام می دهند. لذا سنگ های تراورتن بر اساس سفارش مشتری به صورت دقیق برش می خورند. در حقیقت مشتری تعیین کننده ضخامت و ابعاد سنگ تراورتن نما است. این سنگ دارای تخلخل های بسیار زیاد بوده و از حفره های گوناگون تشکیل شده است. همین موضوع سبب شده تا به عنوان یک عایق عالی عمل کرده و عایق صوتی و حرارتی باشد. سنگ های تراورتن دارای قیمت های ارزان تری نسبت به سنگ های دیگر هستند. همین موضوع سبب شده تا طرفداران بسیار زیادی داشته باشند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که سنگ های تراورتن جزو سنگ های مقاوم و با کیفیت می باشند.

جمع بندی

در این مطلب در مورد ابعاد سنگ تراورتن نما بحث کردیم. همانطور که اشاره شد مشتریان با توجه به ترجیحات خود و عوامل و فاکتورهای دیگر ابعاد سنگ ها را مشخص می کنند‌. البته باید اشاره کنیم که سنگ ها با استفاده از دستگاه و تجهیزات مدرن به صورت دقیق به یکنواخت برش می خورند. سنگ های تراورتن جزو سنگ های پرطرفدار در صنعت ساختمان سازی هستند. این سنگ ها کاملا طبیعی هستند و جزو سنگ نماهای زیبا به شمار می روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *