اطلاعات عمومی, مقالات سایت

ابعاد سنگ نما

سنگ نما از جمله محصولاتی می باشد که در صنایع ساختمان سازی و نمای ساختمان کاربرد بسیار زیادی دارد. این گونه از محصولات در ابعاد و طرح های گوناگونی تولید می‌ شوند. در واقع ابعاد سنگ نما که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد باید استاندارد و مناسب باشد. سنگ های ساختمانی انواع مختلفی دارند. این‌ گونه از محصولات با توجه به ویژگی هایی که دارند در بخش های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

ابعاد سنگ نما

سنگ نما را با توجه به چه عواملی برش می دهند؟

سنگ خام را با توجه به مواردی نظیر ابعاد اولیه و نوع سنگ و نوع کاربرد آن در ابعاد مختلفی برش می دهند. علاوه بر این سنگ های نمای ساختمان به دو دسته تقسیم بندی می شوند. نوع اول سنگ های داخلی و نوع دوم سنگ های نمای خارجی هستند. سنگ های خارجی در نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً از نوع سنگ های تراورتن می باشند. اما در سنگ نمای داخلی ساختمان ها از سنگ مرمریت استفاده می کنند که ابعاد آن با عرض ۴۰ سانتی متر است. یکی از انواع سنگ های ساختمانی سنگ تراورتن است که برای نمای رومی استفاده می شود. در واقع انواع سنگ های ساختمانی بر اساس پارامترهای مختلفی برش داده می شوند.

ابعاد سنگ نما چگونه است؟

بهترین ابعاد سنگ نمای ساختمان با عرض ۴۰ سانتی متر است. چرا که وزن کمتری نسبت به سنگ های عرض بزرگ دارند. از این رو موجب سهولت در جابجایی می شوند. علاوه بر این به علت ابعاد استانداردی که دارند زیبایی بسیار زیادی به ساختمان می دهند. اینگونه محصولات به علت اینکه در عرض ۴۰ سانتی متر تولید شده‌اند، نقش های موجود بر روی سنگ را به خوبی به نمایش می گذارند. همانطور که می دانید هرچه عرض سنگ ها کمتر باشد نقش و نگارشان کمتر به نمایش گذاشته می شود. همچنین سنگ نمای ساختمان موجب صرفه جویی در هزینه می شود چرا که اضافات سنگ را کمتر برش می زنند.

ابعاد سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از جمله سنگ هایی می باشد که ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فرد دارد. این گونه محصولات کاربرد بسیار زیادی در سنگ نمای ساختمان و راه پله و حتی نمای ساختمان دارند. در واقع یکی از کاربرد های مهم سنگ تراورتن در نمای ساختمان است. این گونه از محصولات با ضخامت ۴ سانتی متری برای نمای ساختمان برش داده می شوند. در واقع ابعاد سنگ نمای تراورتن برای نمای ساختمان بسیار استاندارد است. لذا برای ایجاد نمای رومی از سنگ های زیبای تراورتن استفاده می کنند.

جمع بندی

سنگ نما از جمله محصولاتی است که کاربرد بسیار زیادی در صنایع ساختمانی دارد. این گونه محصولات در ابعاد گوناگونی برش داده می‌ شوند. در واقع عواملی نظیر نوع سنگ و کاربرد سنگ تاثیر بسیار زیادی بر روی برش و ابعاد آن دارد. بهترین ابعاد سنگ نما با عرض ۴۰ سانتی متر است. چرا که هم وزن کمتری دارد و هم موجب سهولت در حمل و نقل و جابجایی می شود. همچنین نقش و نگار روی سنگ را به خوبی به نمایش می‌ گذارد. سنگ تراورتن یکی از سنگ های ساختمانی است که آن را در ابعاد استاندارد برش می زنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *