اطلاعات عمومی, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

با 3 تا از تفاوت های سنگ تراورتن بی موج و موجدار آشنا شوید!

خرید سنگ نما ، سنگ نما ، سنگ تراورتن برای نما ، بهترین سنگ نما ، تراورتن عباس آباد برای نما ، سنگ تراورتن زیبا

سنگ های تراورتن در رنگ های مختلف تولید می شوند و سطح آن ها دارای رگه ها و رنگ هایی است که در اصطلاح به موج دار و بی موج معروف شده اند. این سنگ ها دارای تفاوت های زیادی هستند که در این مطلب به 3 مورد از مهم ترین تفاوت سنگ موج دار و بی موج اشاره می کنیم:

1- نوع برش: اولین تفاوت سنگ بی موج و موجدار

سنگ تراورتن دارای شکل موج کوپ است. در صورتی که سنگ تراورتن به صورت موج دار تولید شود؛ کوپ در جهت عمود بر موج ها برش زده می شود. این نوع برش به نام Vein Cut معروف است. در صورتی که سنگ تراورتن بدون موج تولید شود، کوپ در راستای موج ها برش زده می شود و این نوع برش به عنوان Cross Cut معروف است. اما در حالت عادی سنگ ها به صورت سلیقه ای و گاهی تصادفی برش زده می شود و نوع کاربرد سنگ تراورتن را مشخص می کند. به همین دلیل نوع برش در تعیین قیمت سنگ تراورتن موثر است.

2- میزان ساب: دومین تفاوت سنگ موج دار و بی موج

سنگ های تراورتن بدون موج با ساب بسیار خوب هستند و مانند یک آیینه شفاف و صیقلی خواهند بود. در مقابل سنگ های تراورتن موج دار دارای ساب کم است و از یکپارچگی مناسب برخوردار نیست. لذا این تفاوت باعث شده، از سنگ تراورتن بدون موج برای طراحی نمای ساختمان و سنگ راه پله استفاده شود. این سنگ بسیار جذاب و براق و زیبا است و دارای قیمت بیشتری نسبت به نوع موج دار می باشد.

3- برش بورن: سومین تفاوت سنگ موج دار

برش بورن باعث می شود، سنگ تراورتن دارای موج های مرتب و منظم و یا پیچ های متقارن باشد. برای ایجاد این نوع موج روی سنگ های تراورتن از برش بورن استفاده می شود و جذابیت این سنگ افزایش پیدا می کند. این برش در سنگ تراورتن بدون موج استفاده نمی شود.

با توجه به استقبال روزافزون از سنگ تراورتن بی موج در کشور عزیزمان ایران ، تمامی تولیدات گروه کارخانجات گیتی استون بصورت بی موج برش داده می شود و یکی از مقرون بصرفه ترین و با کیفیت ترین سنگ های بیموج ، سنگ تراورتن آبگرم محلات است که تولید تخصصی ما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *