اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

تعیین قیمت سنگ تراورتن بر چه اساس است؟

سنگ ساختمانی ، خرید سنگ ساختمانی ، قیمت سنگ ساختمانی ، سنگ تراورتن ، سنگ مرمریت ، سنگ کف ، سنگ نما ، قیمت سنگ تراورتن

تراورتن از آن دسته سنگ های لوکس به شمار می رود که از بیشترین کاربرد و مصرف برخوردارند. این سنگ با ارزش به نمای ساختمان جلوه می دهد و طبق نظر اکثریت و با توجه به قدمت و کارایی آن می تواند به منطقه، محل مسکونی و تجاری علاوه بر زیبایی اعتبار ببخشد. سنگ تراورتن قابلیت این را دارد که در سبک های مختلف از جمله نمای مدرن، نمای ایرانی، نیمه رومی، رومی لندنی، نمای جدید رومی، تاج نمای رومی، کلاسیک رومی و … را دارد این انعطاف پذیری در جنس سنگ هم خود را نشان می دهد شاهدش ساب و برش پذیری مناسب آن است. اما می خواهیم بدانیم بر چه مبنایی قیمت گذاری سنگ تراورتن اعمال می شود یا به بیان بهتر از کجا بدانیم کدام تراورتن مرغوب تر است؟

با توجه به ظاهر سنگ می توان ارزش هر سنگ را برآورد کرد مثلاً سنگی که سورت و رگه های کمتری دارد از قیمت بالاتری برخوردار است. یکی دیگر از عوامل قیمت گذاری اندازه ابعاد آن می باشد به این صورت که هرچه سنگ ابعاد بلندتر و برش دقیق تری داشته باشد قیمت بالاتری نیز دارد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد نحوه صیقل پذیری تراورتن است، که بسته به ساب، اپوکسی و رزین کاری آن که در نهایت باعث مقاومت شفافیت و زیبایی سنگ می شود و طبیعتاً ارزش آن را بالا می برد.

قیمت سنگ تراورتن آبگرم محلات با توجه به مرغوبیت آن

معدن سنگ آبگرم محلات یکی از فعال ترین معادن کشور است که سنگ تراورتن را در سورت سوپر تا سورت های درجه های ۱ و ۲ عرضه می کند. این سنگ متخلخل با انعطاف پذیری بالا در طول ۴۰ سانتیمتر برش داده می شود و رزین کاری عالی قرار می گیرد به طوری که سطح آن مانند آینه صیقل داده می شود. یکی از سورت های پرطرفدار این سنگ رنگ کرم با هاله سفید (در مدل بی موج ) است که با توجه به رگه های کمتر آن کیفیت بالاتری دارد.

علاوه بر دارا بودن تمامی ویژگی هایی که باید یک سنگ تراورتن ممتاز داشته باشد سنگ تراورتن ابگرم محلات ویژگی های منحصر به فرد خود را نشان می دهد یکی از آن ها عدم شوره زدگی سنگ است که در مناطق سردسیر و مرطوب به هیچ وجه سفیدک نمی زند و همواره زیبایی خود را حفظ می کند. گذشته از محاسن فراوانی که سنگ تراورتن آبگرم محلات دارد با قیمتی مناسب به صورت دست چین در سنگ فروشی ها مورد عرضه قرار می گیرد تا ارزش و شکوهی مثال زدنی به نمای ساختمان ها ببخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *