اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

جایگاه و ساخت سنگ تراورتن

استخراج سنگ های ساختمانی - خرید سنگ ، ساخت سنگ تراورتن

ساخت سنگ تراورتن و جایگاه آن در بین سنگ های ساختمانی

به طور مجموع ۲۵ درصد از معادن کشور شامل سنگ های ساختمان می شود مهمترین این سنگ ها سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ چینی، سنگ تراورتن و مرمریت است. سنگ تراورتن به طور میانگین ۱۰ درصد از معادن سنگ ساختمانی کشور را تشکیل داده است. این سنگ شناخته شده کاربرد و محبوبیت خاصی در نمای ساختمان دارد تراورتن از جمله سنگ هایی می باشد که محبوبیت خاصی به نسبت سایر سنگ های ساختمانی دارد زیرا در دو سبک کلاسیک و مدرن تزیین ساختمان را به زیباترین شکل انجام می دهد. به علاوه عایقی در برابر سرما و گرما است و در واقع لباسی است که هر شرایطی ساختمان را از هر گزندی حفظ می کند.

در مورد ساخت سنگ تراورتن چه می دانید؟

سنگ تراورتن یک سنگ رسوبی آهکی است که ظاهری کلسیت اسفنجی دارد. فرآیند شکل گیری این سنگ باعث شده در انواع مختلف دیده شود. ساخت سنگ تراورتن به چند دسته تقسیم می شود که به شرح زیر است:

  • ساخت خطی _ وقتی مواد سنگ تراورتن در مسیر گسل ها و چشمه های معدنی قرار گیرند به اشکال لایه لایه قابل رویت می شوند که ظاهری تقریباً قائم دارند.
  • ساخت پستانکی _ این ساخت شامل ستون های کوچکی می شود که از خروج یا چکه گاز کربنیک از توده آراگونیکی که به آهستگی صورت می گیرد می شود.
  • ساخت نواری _ ساخت نواری لایه هایی از تراورتن و بلور های مرمر شکل هستند که در کنار هم ردیف شده اند.
  • ساخت ساده _ این ساختار در اکثر سنگ ها قابل مشاهده می باشد.

سنگ تراورتن آبگرم محلات به چه شکل است؟

سنگ تراورتن آبگرم محلات معمولاً ظاهری اسفنجی دارد که این بخاطر تخلخل ریز در سنگ می باشد. این سنگ از با کیفیت ترین سنگ های تراورتن است و شباهت زیادی به سنگ تراورتن حاجی آباد دارد.

وزن مخصوص سنگ معمولاً ۲ تا ۲ و نیم کیلوگرم و به طول ۴۰ سانتی متر است و ابعاد دلخواه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. چگالی پایین سنگ تراورتن محلات باعث می شود که وزن ساختمان زیاده از حد نشود تا در کنار استحکام سبکی را به همراه داشته باشد. تخلخل نرمال این سنگ باعث می شود که رزین پاشی کمتری روی آن صورت بگیرد به همین خاطر کیفیت بالاتری دارد. سنگ تراورتن ابگرم محلات از کرم بسیار روشن تا گرم تیره دیده می شود. به دلیل صاف پذیری بالای این سنگ در نهایت می توانیم سنگی آینه مانند را در اختیار داشته باشیم تا محیط زندگی را با آن تزیین کنیم. مقاومت سنگ به صورتی است که می توان گفت ترک خوردگی در هر شرایطی تقریباً غیر پذیر است.

تراورتن آبگرم محلات به تمیزی و عدم شوره زدگی معروف می باشد. خرید این سنگ به صورت دست چین قابل حصول است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *