اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

در مورد تاریخچه سنگ تراورتن چه می دانید؟

سنگ تراورتن محلات کرم ، تراورتن کرم محلات ، تراورتن محلات ، سنگ ساختماني ، خريد سنگ ساختماني ، قيمت سنگ ساختماني ، سنگ تراورتن کرم محلات ، سنگ تراورتن محلات کرم ، سنگ ساختمانی ، خرید سنگ ساختمانی ، قیمت سنگ ساختمانی ، سنگ تراورتن ، سنگ مرمریت ، خرید سنگ تراورتن آبگرم محلات ، سنگ تراورتن ابگرم محلات ، نمای رومی ، تاریخچه سنگ تراورتن

تاریخچه سنگ تراورتن از دیرباز بوده که سنگی لوکس به شمار می  آمد. گواه این جمله را باید از تاریخچه مصر باستان هنرنمایی مجسمه ساز معروف میکل آنژ Michel Anjelo، رم باستان و معماری باشکوه ایتالیا گرفت. وقتی که سنگ تراورتن از ساختمان  های قرون وسطا اصالت می گیرد، زمانی که در آمفی تئاتر، حمام، معابر و بدنه قنات ها حتی معابد هم از این سنگ استفاده می شد. جالب اینجاست که بنای باشکوهی که در لیست عجایب هفتگانه جهان جا گرفته، یعنی نماد کولوسئوم که گنجایش ۵۰۰۰۰ تماشاچی را داشته، ساخته شده با سنگ تراورتن است.

تاریخچه سنگ تراورتن از دوره رنسانس ماندگار شده اما قبل از آن از نام شهرستان های اطراف رم که تراورتن از آن ها استخراج می شد یعنی Tibur ریشه گرفته بود و نام لاتین آن Tiburtinus می باشد.

علت محبوبیت سنگ تراورتن از دیرباز تا کنون

قطعاً سنگ تراورتن باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد که در سال ۷۵ قبل از میلاد تا کنون مورد استفاده و محبوبیت بوده است. یکی از این ویژگی ها زیبایی ظاهری تراورتن می باشد متخلخل بودن و سنگ تنوع رنگی از المان هایی هستند که این زیبایی را رقم زده اند. یکی دیگر از اصلی ترین دلایل اقبال این سنگ مقاومت عجیب آن در برابر هرگونه فشار بیرونی است، می توان گفت تراورتن در کنار سختی جسم خود از انعطاف قابل توجهی در تمام فصول، اقلیم ها شرایط جوی متفاوت، سرما، گرما و مخاطرات طبیعی بر خودار است. امروزه این سنگ در نقاط مختلفی از ایران با کیفیت متفاوت قابل فرآوری و عرضه می باشد.

سنگ تراورتن آبگرم محلات چگونه است؟

سنگ تراورتن آبگرم محلات از بهترین نوع تراورتن به حساب می آید ضخامت این سنگ باعث شده که آن را عایقی در برابر حرارت و برودت بدانیم یکی از ویژگی های منحصر به فرد سنگ تراورتن ابگرم محلات عدم شوره زدگی آن در مناطق پر بارش مرطوب و سردسیر می باشد به همین خاطر است که می تواند مقاومت و زیبایی ظاهری خود را حفظ کند. این سنگ آهکی با طیف رنگی مختلف پس از استخراج از در دل کوه ها در کارخانه های سنگبری مورد فرآوری قرار می گیرد.

سنگ تراورتن محلات در انواع موج دار و بی موج برش و ساب داده می شود. این سنگ تزیینی معمولاً در عرض ۴۰ سانتی متر عرضه می شود. تمام ویژگی های سگ تراورتن باعث می شود که آن را بهترین گزینه برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان بدانیم. در گروه کارخانجات سنگ ساختمانی گیتی استون این سنگ تراورتن به شکلی بسیار صاف و یکدست صیقل داده می شود که می تواند به نمای بیرونی جلال و شکوه فراوانی ببخشد.

پس از بررسی تاریخچه سنگ تراورتن ، میتوانیم به سنگ تراورتنی دست یابیم که از هر لحاظ از نظر کیفیت و قیمت ، میتواند در نمای ساختمان ما جا داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *