اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

دلیل محبوبیت نمای رومی ساختمان چیست؟

نمای رومی ساختمان با سنگ تراورتن آبگرم محلات ، نما رومی ، سنگ نما رومی ، نمای ساختمان رومی ، ساختمان رومی

نمای بیرونی ساختمان ها ازاین جهت حائز اهمیت هستند که معمولاً بعد از ورود به شهر اولین عاملی که توجه افراد را به خود جلب می کند نمای ظاهری ساختمان هاست. امروزه استفاده از نمای رومی ساخته شده با سنگ تراورتن از محبوبیت ویژه ای میان افراد برخوردار است، چرا که اجرای این نما نشان دهنده استحکام و صلابت یک ساختمان است.

از سنگ های مختلفی که برای ساخت نمای رومی ساختمان ها استفاده می شود که غالب ترین آن ها سنگ تراورتن است که هم به دلیل مقرون بصرفه بودن و هم تنوع بالایی که دارد امروزه به وفور در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

علل محبوبیت نمای رومی ساختمان چیست؟

از جمله دلایل محبوبیت نمای رومی ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ظاهر شیک و باشکوه ساختمان

استفاده از المان های مختلف، ستون و سرستون ها در طرح و رنگ و اندازه های مختلف که طراحی و هماهنگی خاصی با یکدیگر دارد تأثیر زیادی در ظاهر شیک و باشکوه ساختمان دارد.

مصالح ارزان و در دسترس

یکی از مهم ترین مصالح به کاررفته در سنگ نمای رومی سنگ تراورتن است که جایگزین خوبی برای سنگ های مرمر می باشد و از لحاظ قیمت ارزان تر بوده و به راحتی در دسترس است.

سازگاری با فرهنگ و علاقه مردم

با نگاهی کوتاه به المان های به کاررفته در سازه های زمان های گذشته از جمله هخامنشیان و تخت جمشید می توان پی به نزدیکی و سازگاری این نوع نماها با فرهنگ مردمان ایران زمین برد.

ویژگی های چشم نواز

وجود قرینگی و توازن در این سازه و نیز استفاده از سنگ تراورتن کرم و سفید در این نوع معماری، نمای رومی را زیبا و چشم نواز نشان می دهد.

دلایل انتخاب سنگ تراورتن برای استفاده در نمای رومی ساختمان ها

به دلیل وجود معادن زیاد در ایران از جمله سنگ تراورتن آبگرم محلات ، این سنگ به راحتی در دسترس بوده و محدودیتی برای تهیه آن وجود ندارد.

سنگ تراورتن جزء مصالح ارزان می باشد به همین دلیل پیمانکاران و یا صاحب خانه با استفاده از این سنگ در نمای ساختمان با یک تیر دو نشان می زنند، هم یک نمای جذاب و مجلل می سازند و هم هزینه کمتری صرف می کنند.

سنگ تراورتن محلات به دلیل سبک وزن بودن و نیز متخلخل بودن در قسمت پشتی – که البته قسمت سطحی آن با رزین و اپوکسی پوشش داده می شود – با استفاده از ملات به کار رفته از قدرت چسبندگی بالاتری برخوردار می گردد.

هرچند بسته به اقلیم و کیفیت آب و هوای هر منطقه ای سنگ مورد استفاده متفاوت می باشد ولی سنگ تراورتن کرم، سفید، عسلی و بژ جزء پرکاربردترین سنگ های به کار رفته در نماهای رومی هستند، چون علاوه بر نمای با صلابتی که به ساختمان می بخشند از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند.

برای تهیه سنگ تراورتن جهت اجرای یک نمای رومی فوق العاده می توانید با ما تماس بگیرید تا شما را در این مسیر راهنمایی کنیم.

تولید لباس ساختمان شما ، توسط ما صورت میگیرد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *