اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

زیبایی بی انتهای سنگ تراورتن و دلایل آن

خرید سنگ نما ، سنگ نما ، سنگ تراورتن برای نما ، بهترین سنگ نما ، تراورتن عباس آباد برای نما ، سنگ تراورتن زیبا

اگر به دنبال جایگزینی برای مصالح سنگی معمولی مانند سنگ مرمر یا گرانیت هستید، سنگ تراورتن را در نظر بگیرید. این ماده یک سنگ رسوبی است که در نزدیکی چشمه های آب شیرین گرم یافت می شود. سنگ تراورتن با وجود سوراخ های متعدد و کانال های باز مشخص می شود که در طول سال ها به دلیل عبور آب گرم و بخار آب از سنگ ایجاد می شود. علاوه بر این، سنگ تراورتن سبکی روستیک به بنا می دهد و در رنگ های خاکی موجود است. در اینجا یک مرور کلی برای کمک به تصمیم گیری شما برای انتخاب سنگ تراورتن زیبا وجود دارد.

تراورتن یک ماده مجلل است

سنگ تراورتن بدون زحمت می تواند ظاهری لوکس و همچنین کلاسیک را به دکوراسیون منزل ببخشد. اگرچه سنگ تراورتن یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است و از قدیم الایام وجود داشته است، اما استفاده محدودی از آن دیده می شود زیرا بر خلاف سنگ های سخت تر مانند مرمر یا گرانیت، شکننده و مستعد ترک خوردن است. بااین حال، اکنون می توان آن را با استفاده از رزین ها و درزگیرها سخت کرد.

ظاهری بافت دار دارد

سنگ تراورتن به دلیل وجود منافذ و رگه های طبیعی که بافت جالبی را ایجاد می کند، متمایز می شود. این سنگ جذابیت خامی دارد که نشانه هایی از سایش و پارگی قابل توجه را نشان می دهد.

برای فضای باز مناسب است

تراورتن خواص بسیار خوبی دارد: بسیار بادوام و مستحکم است و می تواند در طول سال در شرایط آب وهوایی سخت خارجی دوام بیاورد. همچنین در برابر لغزش بسیار مقاوم است. همه اینها سنگ تراورتن را برای مناطقی مانند مسیرهای پیاده روی در فضای باز، راهروها، پاسیو، عرشه استخر و سایر عناصر منظر بسیار مناسب می کند. سنگ تراورتن آبگرم محلات از نمونه های باکیفیت سنگ تراورتن زیبا است که از استحکام بالایی برخوردار بوده و بهترین انتخاب برای سنگ نمای ساختمان است.

اسلب های سنگ طبیعی با ماشین در کاشی های مربع یا مستطیل استاندارد برش داده می شوند. هر کاشی به عنوان یک متریال طبیعی، متفاوت به نظر می رسد و شخصیت منحصربه فردی به فضا می بخشد.

در فضاهای محبوب از سنگ تراورتن به عنوان پس زمینه جکوزی در فضای باز که مشرف به دریا است استفاده می شود. الگوهای ذاتی سنگ تراورتن عمق زیبایی به فضا می بخشد و حس تجمل مینیمالیستی را در این فضای بیرونی افزایش می دهد.

همچنین تراورتن به دلیل وجود آهک در داخل سنگ، ماده ای بهداشتی است که مانع از رشد هر نوع باکتری می شود.

قابل نصب بر روی دیوار و کف

سنگ تراورتن را می توان به روش های متعددی – به عنوان دیوارهای کانونی در اتاق نشیمن – مانند پس زمینه تلویزیون، روی دیوارهای حمام، برای کف پوش های داخلی یا خارجی و به عنوان یک ماده روکش خارجی استفاده کرد.

توجه: از سنگ تراورتن به عنوان اپن آشپزخانه استفاده نکنید زیرا سنگ بسیار متخلخل است و ممکن است مواد آشپزخانه مانند روغن یا مایعات دیگر به سنگ خیس شوند تا آن را لکه دار کنند. علاوه بر این، مواد اسیدی مانند سرکه یا آب سیتریک احتمالاً با تراورتن واکنش داده و به سطح آسیب می رسانند.

تراورتن سنگی همه کاره بوده و در رنگ های مختلف موجود است

سنگ تراورتن صیقلی صاف است، سطح انعکاسی خوبی دارد و به طور گسترده برای کاربردهای داخلی مانند روکش دیوار می شود.

تراورتن هوند یک روکش مات با درخشندگی کم است. دارای لبه های تمیز و یکنواخت است و بیشتر برای کاشی های تراورتن یا سنگ فرش استفاده می شود.

تراورتن برس خورده دارای بافتی خشن به همراه روکش مات است. در برابر لغزش بسیار مقاوم است و ظاهری روستایی به آن می بخشد. برای کف پوش عالی است.

سنگ تراورتن روکش دار دارای بافت بسیار بالا، بدون درخشندگی و ظاهری فرسوده است که شبیه سنگ باستانی است. این جذابیت دنیای قدیم را به ارمغان می آورد و به طور گسترده برای برنامه های کاربردی در فضای باز استفاده می شود.

نکات نگهداری سنگ تراورتن

باید یک سیلر نافذ و به دنبال آن یک سیلر سطحی را روی تراورتن اعمال کنید. آب بندی مجدد سطح سنگ هرسال توصیه می شود.

تمیزکردن معمولی کف تراورتن باید شامل یک پاک کردن ملایم با یک دستمال باشد تا کف را به طور بی عیب تمیز نگه دارد.

تراورتن از کربنات کلسیم تشکیل شده است، بنابراین از استفاده از پاک کننده های اسیدی یا پاک کننده های قوی مبتنی بر صابون خودداری کنید زیرا تمایل به خوردگی و آسیب به سطح کف دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *