اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

سازگاری سنگ تراورتن در مناطق سردسیر و گرمسیر

سنگ نما تراورتن ، سنگ تراورتن نما ، سنگ برای نمای ساختمان ، سنگ نما ، سنگ تراورتن برای نما ، سنگ تراورتن آبگرم محلات برای نمای ساختمان ، سنگ تراورتن ابگرم محلات ، سنگ تراورتن در مناطق سردسیر و گرمسیر ، سنگ نما در آب و هوای مختلف

همانطور که میدانید کشور ما ایران از اقلیم متنوع و شرایط آب و هوایی متفاوتی برخوردار است. همین مسئله باعث شده که در ساخت و ساز مسکن به این فکر بیفتیم که چه مصالحی (به خصوص در نمای بیرونی ساختمان) مناسب تر می باشد. در این جا به طور خلاصه در مورد بهترین مصالح برای اقلیم های متفاوت و همچنین سازگاری سنگ تراورتن در مناطق سردسیر و گرمسیر را مطالعه می کنیم و در نهایت میخوانیم که سنگ تراورتن ابگرم محلات دارای چه ویژگی هایی است.

— مناطق سردسیر:

در مناطق سردسیر کشور به دلیل برودت هوا و احتمال یخبندان که در بیشتر از سه فصل از سال بروز می دهد باید در انتخاب نوع سنگ در نمای بیرونی ساختمان توجه داشته باشیم مثلا در مناطقی مانند اردبیل، تبریز و … بعد از بارش سطح بیرونی سنگ به مرور دچار شوره زدگی می شود اما سنگ های تراورتن از جمله سنگ تراورتن ابگرم محلات شفافیت خود را حفظ می کنند. علاوه بر اینکه سنگ ها پوشش بهتری در برابر هدر رفت گرمای داخل خانه هستند، در انتخاب رنگ آن هم باید دقت داشته باشیم که رنگ تیره جذب گرمای بالاتری دارد. ویژگی دیگر سنگ هایی مانند تراورتن وجود تخلخل و حفره های ریز و درشت آن است که اگر فراوری درستی روی آن صورت نگرفته باشد مشکل ساز می شوند، با توجه به تجمع بارش ها و بروز یخبندان در حفره های سنگ سرما بیشتر از حالت معمول به فضای داخلی ساختمان وارد می شود.

— مناطق گرمسیر:

سنگ تراورتن مناسب مناطق گرمسیر بوده و عایقی قوی در برابر نفوذ گرما است. به دلیل اینکه از ورود گرما به داخل خانه جلوگیری می کنند می توانیم بگوییم در خنک کردن بنا کمک کننده است. با توجه با اختلاف دما در شب و روز هر دو سطح سنگ باید آنقدر استحکام داشته باشند که در برابر انقباض و انبساط تحمیل شده مقاوم باشند. همانطور که میدانید رنگ های روشن گرمای خورشید را جذب نمی کنند، در صورتی که رنگ های تیره حدود ۹۰ درصد گرما را به داخل خانه منتقل می کنند.

چرا سنگ تراورتن آبگرم محلات را انتخاب کنیم؟

سنگی که در کنار چشمه های آب گرم و معادن محلات به دست می آید از جنس سنگ تراورتن که مناسب مناطق سردسیر و گرمسیر است، که از دیرباز آوازه آن را شنیده ایم و بقایای آن در کشور ایران و کشورهای غربی قابل مشاهده می باشد. تنوع رنگی این سنگ باعث شده است که در تمام مناطق ایران و جهان قابل استفاده باشد از نمونه رنگ های آن می توان به شکلاتی تیره، کرم متوسط (بژ) و کرم روشن مایل به سفید را نام برد این مدل سنگ تراورتن به خوبی فرآوری شده است به طوری که با وجود متخلخل بودن سطح آن به خاطر استفاده از رزین و اپوکسی رویه پشتی سنگ یک دست شده است که باعث می شود کمترین نفوذ را در آن بینیم. این فراوری به سنگ قدرت چسبندگی مناسبی با ملات را بخشیده است. سطح بیرونی سنگ به نحوی صیقل داده شده است که زیبایی آن را چندین برابر بیشتر کرده است.

سنگ تراورتن آبگرم محلات مناسب هر سلیقه و هر اقلیمی

گذشته از زیبایی طبیعی و ظاهری سنگ های تراورتن شکل برش هم می تواند جلای بیشتری در جهت جلوه و شکوه به این سنگ تزیینی ببخشد. ساب سنگ در قالب های موج دار و بی موج دیده می شود. برش بدون موج مانند آینه کاملاً صاف صیقل داده شده است که برای نمای بیرونی ساختمان مناسب تر می باشد. برش بورن دارای موج های متقارن و هم سطح است. سنگ تراورتن در ضخامت نیز متفاوت است بسته به سلیقه، هر کسی می تواند این مدل سنگ را با قیمتی مناسب به صورت مستقیم و غیرمستقیم خریداری نماید.

سنگ تراورتن ابگرم محلات مناسب هر اقلیمی است ، چرا که در مناطق سردسیر دچار شوره زدگی نمی شود و در مناطق گرمسیر گرما را جذب نمی کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *