اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

سنگ تراورتن بدون شوره

معیارهای انتخاب سنگ ساختمانی ، انتخاب سنگ ساختمانی ، سنگ ساختمانی مناسب ، خرید سنگ ساختمانی ، سنگ ساختمانی ، بهترین سنگ نما ، سنگ تراورتن آبگرم محلات ، سنگ تراورتن بدون شوره

به احتمال زیاد همه ما شاهده بروز سفیدک و شوره زدگی در نمای ساختمان با جنس آجری یا سنگ تراورتن یا مرمریت بوده ایم. مهمترین علت شوره زدگی در نمای ساختمان وجود املاحی مانند سولفات کلسیم و کربنات باریم در مصالح ساختمان است، همچنین تراکم پایین و حفرات زیاد در برخی مصالح زمینه ساز سفیدک در نما می شوند. وقتی نمای ساختمان این ویژگی ها را داشته باشد جذب رطوبت در آن بالا می رود برای همین در مناطق مرطوب بیشتر شاهد ایجاد شوره زدگی در نمای بیرونی ساختمان هستیم.

یکی از سنگهایی که سفیدک بیشتری از خود بروز می دهند تراورتن است، البته باید بدانید که این بستگی به کیفیت و نوع سنگ تراورتن دارد.

کدام سنگ تراورتن ایجاد شوره می کند؟

تراورتن سنگی اسفنج شکل است که جذب آب و رطوبت در آن دیده می شود. این ویژگی سنگ تراورتن مزایای خاص خود را دارد اما اگر درست فراوری نشده باشد می توان گفت از کیفیت کمتری برخوردار است. برای داشتن بهترین تراورتن باید سطح سنگ با موادی مانند اپوکسی و رزین پوشانده شود، این کار احتمال شوره زدگی در سنگ تراورتن را به صفر برساند.

سنگ تراورتن آبگرم محلات هرگز شوره نمی زند!

سنگ تراورتن ابگرم محلات از با کیفیت ترین سنگهای تراورتن می باشد. حالا می خواهیم بدانیم که علت این مرغوبیت چیست؟

این سنگ مانند سایر تراورتن ها ذاتاً دارای استحکام و مقاومت بالایی است، پس از استخراج سنگ با ابزار مکانیزه کپه های سنگ تراورتن آبگرم محلات به کارخانه های سنگبری انتقال داده می شود در آنجا سنگ پس از تکه تکه شدن مورد برشکاری و ساب قرار می گیرد تا حدی که آینه گونه می شود و زیبایی چشمگیری پیدا می کند.

یکی دیگر از مراحل فرآوری سنگ تراورتن آبگرم محلات که باعث بالا رفتن مرغوبیت و کارایی آن در نمای ساختمان می شود استفاده از بهترین مواد اپوکسی و رزین است به طوری که سطح متخلخل سنگ پوشانده می شود وقتی سنگ به این مرحله رسیده باشد حتی در مناطق سردسیر و مرطوب که تجمع رطوبت و آب باعث ترک خوردگی و سفیدک در سنگ نما می شود به هیچ عنوان بروز نمی دهد. برای همین است که سنگ تراورتن آبگرم محلات به ضد شوره زدگی معروف می باشد. این سنگ با قیمت مناسب در سنگ فروشی ها به صورت دست چین با عرض ۴۰ سانتی متر به فروش می رسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *