سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

سنگ تراورتن محلات

سنگ تراورتن محلات

سنگ تراورتن در گذر زمان

بهترین انتخاب برای نمای ساختمان می تواند سنگ‌ تراورتن باشد. تراورتن یکی از مهمترین انواع سنگ آهک میباشد که از مزایای بسیاری برخوردار است و همین باعث محبوبیت زیاد این سنگ شده مزایایی نظیر مقاومت بالا، صیقل پذیری، رنگ خاص و زیبایی ظاهری این سنگ را انتخاب اول در ساخت نمای ساختمان قرار داده. به علاوه تخلخل بالای سنگ تراورتن باعث شده سطح لیزی نداشته باشد به همین خاطر می‌ توان از آن در ساخت حمام، راه پله، استخر و… استفاده کرد. این سنگ بر خلاف بسیاری از سنگ ها هم در مناطق سردسیر کاربرد بالایی دارد و هم در مناطق گرمسیر از این رو که عایق حرارتی (و البته صوتی) است، در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و نیازی به مراقبت ندارد. سنگ تراورتن در گذر زمان شکل ظاهری خود را از دست نداده و تغییر رنگ نمی دهد.

سنگ تراورتن محلات

سنگ تراورتن محلات

این نوع سنگ مقاومت فشاری بالاتری از سنگ های دیگر دارد برای مثال از سنگ مرمر مستحکم تر است. از دلایل کاربرد زیاد سنگ تراورتن می‌ توان به این موارد اشاره کرد: تخلخل بالا، نفوذ بالای معاملات در آن، مقاومت بالا در برابر واکنش های شیمیایی و آب و هوایی. البته همه این ویژگی ها بستگی به نوع کیفیت تراورتن دارد.

آیا سنگ تراورتن آبگرم محلات کیفیت بالایی دارد؟

پرکاربرد ترین و معتبر ترین سنگ تراورتن، سنگ تراورتن محلات است زیرا این سنگ جدا از زیبایی های ظاهری خاص و لوکس بودن، ویژگی های بسیاری برای انتخاب دارد. این سنگ از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و همین باعث می شود طول عمر زیادی داشته باشد، جذب آب پایینی دارد و در گذر زمان آسیب نمی بیند و فرسوده نمی شود. این چند مورد باعث شده که تراورتن آبگرم محلات سال‌های متوالی جزو پرکاربرد ترین سنگ ها برای استفاده در نمای بیرونی و داخلی ساختمان باشد. این سنگ تخلخل متناسبی دارد و اپوکسی و رزین با کیفیت مورد ساب قرار می گیرد و در زمان برشکاری معمولاً در ابعاد طولی ۴۰ سانتی متر برش داده می شود پس از آن در فروشگاه های سنگ تراورتن در دسترس متقاضیان قرار می‌ گیرد تا به صورت دستچین مدل و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنند. همانطور که می‌ بینید ویژگی های زیادی دال بر کیفیت بالای سنگ تراورتن آبگرم محلات وجود دارد یکی از منحصر به فرد ترین آنها عدم شور زدگی این سنگ در شرایط آب و هوایی مرطوب و سردسیر می باشد.

جهت ثبت سفارش سنگ تراورتن آبگرم محلات با شماره مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *