اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

عوامل موثر بر قیمت سنگ نما

انواع سنگ ساختمانی در ایران ، سنگ تراورتن ، سنگ مرمریت ، سنگ گرانیت ، خرید سنگ ساختمان ، قیمت سنگ نما

سنگ نما تاثیر بسیاری در زیباسازی نمای اصلی ساختمان دارد. بخشی از هزینه ساختمان سازی مربوط به سنگ نما می باشد. اگر به دنبال سنگ نما خاص و چشمگیر هستید، مطمئنا باید قیمت و هزینه بیشتری را پرداخت کنید. توجه داشته باشید علاوه بر زیبای، کیفیت سنگ مورد استفاده نیز مهم می باشد.

عوامل موثر بر قیمت سنگ نما

اگر قصد خرید سنگ نما زیبا و باکیفیت را دارید؛ ابتدا باید از لیست قیمت سنگ های ساختمانی مطلع شوید. نمونه های مختلفی در بازار وجود دارند که از نظر کیفیت و قیمت متفاوت می باشند. شما باید با توجه به بودجه تان، سنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. مطمئنا اطلاعاتی در مورد قیمت سنگ نما می تواند به شما در یک خرید خوب و مقرون به صرفه کمک نماید. در این بخش می خواهیم شما را با عوامل موثر بر قیمت گذاری سنگ نما آشنا کنیم.

  • یکی از فاکتورهای موثر بر قیمت سنگ ساختمانی، روش استخراج می باشد. البته روش استخراج با توجه به نوع سنگ متفاوت است. مثلاً سنگ گرانیت در دسته سخت ترین سنگ های ساختمانی قرار دارد و برای استخراج آن باید از ماشین آلات قوی تری استفاده کرد. استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات قدرتمند، بسیار هزینه بر است و به همین دلیل سنگ گرانیت، جز گران ترین سنگ های ساختمانی به شمار می رود. بعد از سنگ گرانیت به ترتیب سنگ تراورتن، مرمریت و مرمر از درجه سختی زیادی برخوردار می باشند. هر چقدر سنگ دارای سختی بیشتری باشد، با قیمت بالاتری در بازار به فروش می رسد. اگر به دنبال سنگ سخت با قیمت مناسب می گردید؛ سنگ تراورتن آبگرم محلات را پیشنهاد می کنیم. این سنگ از مقاومت بالایی برخودار است و نسبت به کیفیت بالا، قیمت مناسبی دارد.
  • سنگ های استخراج شده به کارخانه تولید سنگ فرستاده شده و عملیات فرآوری روی آنها انجام می شود. در واقع نوع فرآوری بر قیمت نهایی سنگ نما تاثیرگذار می باشد. این عملیات دارای مراحل مختلفی می باشد که شامل برش قواره با کمک ابزارآلات مناسب با سنگ، به کارگیری تقویت کننده، رزین و اپوکسی، ساب، صیقل دادن سنگ، رنگ کردن، برش طولی و عرضی و غیره می باشد. توجه داشته باشید که سختی کار و هزینه عملیات فرآوری سنگ های مختلف متغییر است. در واقع هر سنگ به عملیات مخصوص به خودش نیاز دارد؛ مثلاً سنگ تراورتن به دلیل سختی زیاد، نسبت به سنگ مرمر به عملیات فرآوری کمتری نیاز دارد.
  • بعد از اینکه سنگ مراحل تولید و فرآوری را پشت سر گذاشت؛ در مرحله بعد قیمت گذاری شده و به بازار هدف عرضه می گردد. از عوامل مهم بر قیمت نهایی سنگ، می توان به مکان مورد استفاده و مقدار سنگ اشاره کرد. مثلاً سنگ تراورتن ابگرم محلات به خاطر کیفیت بالا، بیشتر در نمای خارجی استفاده می شود و برای مقدار سنگ مورد نیاز باید ارتفاع و طول ساختمان، نوع نما، پیشانی نمای ساختمان و غیره در نظر گرفته شود. اما در زمان انتخاب سنگ برای نمای داخلی بیشتر به زیبای و بافت سنگ توجه می شود و همین دلیل نوع سنگ تاثیر بسیاری در قیمت نهایی دارد.

حتما قبل از انتخاب سنگ نما، اطلاعاتی در مورد کیفیت و قیمت انواع سنگ بدست بیاورید. شما می توانید بر اساس سلیقه و بودجه تان، بهترین و مناسب ترین سنگ را خریداری کرده و جلوه زیبایی به ساختمان خود بدهید.

همینطور میتوانید از مشاوران ما جهت انتخاب سنگ نمای ایده آلتان کمک بگیرید. | گروه کارخانجات سنگ ساختمانی گیتی استون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *