اطلاعات عمومی, مقالات سایت

فرمول محاسبه متراژ سنگ نما

فرمول محاسبه متراژ سنگ نما

در واقع سنگ ها از محبوب ترین متریال ها برای طراحی نمای ساختمان به شمار می روند. یکی از این سنگ های محبوب سنگ تراورتن است. سنگ تراورتن تنوع بسیار زیادی داشته و در مدل ها و طراحی های مختلف وجود دارد. بیشتر افرادی که تمایل به استفاده از سنگ برای طراحی نمای ساختمان خود دارند به دنبال یافتن راهی برای فهمیدن میزان هزینه نهایی برای سنگ کاری نمای ساختمان هستند. در واقع برای اینکه میزان سنگ مورد نیاز و ابعاد و اندازه سنگ و هزینه نهایی طراحی ساختمان به دست آید باید متراژ سنگ نما محاسبه شود. برای این کار از فرمول محاسبه متراژ سنگ نما استفاده می کنند.

فرمول محاسبه متراژ سنگ نما

فرمول محاسبه متراژ سنگ نما

روش محاسبه متراژ نمای ساختمان

برای محاسبه متراژ نمای ساختمان و برآورد قیمت و هزینه نهایی طراحی نمای ساختمان از فرمول محاسبه متراژ سنگ نما استفاده می کنند. محاسبه متراژ نما با توجه به نوع پروژه و نوع ساختمان و نوع طراحی نما متفاوت است. به عنوان مثال قیمت طراحی نمای ساختمان با توجه به متر مربع ساختمان و میزان سادگی و پیچیدگی طراحی نما و شرایط آب و هوایی متفاوت است. البته عوامل زیادی بر روی محاسبه متراژ نمای ساختمان تاثیرگذار هستند‌. با استفاده از فرمول محاسبه متراژ سنگ ساختمان می توانید میزان هزینه ی نهایی را تخمین بزنید.

به چه علت متراژ نمای ساختمان را محاسبه می کنند؟

قبل از شروع طراحی نمای ساختمان متراژ نمای ساختمان را محاسبه می کنند. در واقع دلیل محاسبه متراژ نمای ساختمان قبل از شروع کار برآورد هزینه و میزان متریال و سنگ لازم است. به عنوان مثال با استفاده از فرمول محاسبه متراژ سنگ نما می توانید میزان سنگ تراورتن مصرفی را برآورد کنید. طراح ساختمان با توجه به متراژ ساختمان میزان سنگ تراورتن مصرفی و زمان انجام کار و هزینه دستمزد خود را محاسبه می کند. با استفاده از فرمول محاسبه متراژ سنگ نما می توانید رقم دقیقی از هزینه نهایی به دست آورید.

نکات مهم محاسبه متراژ نما

سنگ کار و طراح نمای ساختمان به صورت دقیق و با در نظر گرفتن فاکتورها و معیارهای مختلف اقدام به محاسبه متراژ نمای ساختمان می کند. برای طراحی نمای ساختمان علاوه بر سنگ تراورتن از متریال های دیگر نظیر کرتین وال و سرامیک نیز استفاده می کنند. در حقیقت قبل از انجام کار و بعد از انجام طراحی ساختمان متراژ نمای ساختمان را محاسبه می کنند. برای محاسبه متراژ نمای ساختمان میزان دقیق ابعاد و اندازه نما را به دست می آورند. به طور کلی قبل از اجرای نما بهتر است متراژ نما محاسبه شود.

جمع بندی

در این مطلب در مورد فرمول محاسبه متراژ نمای ساختمان بحث کردیم. توجه داشته باشید که نحوه محاسبه متراژ نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد و عدد نهایی به دست آمده در میزان هزینه و سنگ تراورتن لازم برای طراحی ساختمان تاثیر گذار است. لذا طراحان نما با در نظر گرفتن معیارهای مختلف اقدام به محاسبه متراژ نمای سنگ می کنند. این کار باید به صورت کاملا اصولی و دقیق انجام گیرد‌. همچنین با محاسبه متراژ نمای سنگ می‌ توانید با توجه به بودجه خود یک سنگ ارزان قیمت و مناسب تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *