سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

قیمت روز سنگ تراورتن

قیمت روز سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن از جمله انواع سنگ های پرطرفدار در صنعت ساختمان سازی هستند که نوعی از سنگ آهک به شمار می روند. این سنگ بافت الیافی داشته و رنگ بسیار زیبایی دارد. این سنگ ها در طراحی داخلی و نمای ساختمان ها استفاده می شوند. قیمت روز سنگ تراورتن با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. در ادامه در مورد عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت سنگ تراورتن اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم.

قیمت روز سنگ تراورتن

قیمت روز سنگ تراورتن

آشنایی با سنگ های تراورتن

قبل از استعلام قیمت سنگ بهتر است با سنگ تراورتن آشنایی داشته باشید. این سنگ ها یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی نمای ساختمان به شمار می روند. البته این سنگ ها نه تنها در ساختمان‌ سازی بلکه برای ساخت مصنوعات سنگی نظیر مجسمه نیز کاربرد دارند. این سنگ ها جزو سنگ های رسوبی هستند که از رسوباتی که در چشمه های آب گرم است تشکیل می شوند. از این سنگ ها در ساخت ابزار نما و آبنما و طراحی دیوار و کف و راه پله ها استفاده می کنند.

کاربردهای سنگ های تراورتن در ساختمان

در قسمت بالای اطلاعاتی در مورد کاربرد سنگ تراورتن در اختیارتان قرار دادیم. این سنگ ها در قالب سنگ آنتیک و در قالب سنگ های دکوراتیو کاربرد دارند. همچنین برای پوشش دیواره حیاط و پارکینگ ها استفاده می شوند. برای طراحی و پشت دیوارهای داخلی فضاهایی نظیر زیر راه پله و لابی و راهرو کاربرد دارند. همچنین در مجتمع های تجاری برای پوشش دیوارهای داخلی استفاده می شوند. به طور کلی بهتر است بگویم یکی از بزرگترین کاربردهای این سنگ ها در صنایع ساختمانی است.

عوامل تعیین کننده قیمت سنگ های تراورتن

عوامل زیادی وجود دارد که بر روی قیمت روز سنگ تراورتن تاثیر می گذارد. به طور کلی قبل از خرید سنگ تراورتن بهتر است اقدام به استعلام قیمت روز سنگ تراورتن کنید. این سنگ در کشور ما تولید می شود به همین دلیل دارای قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به دیگر سنگ ها است. عواملی نظیر موج در سطح ظاهری سنگ ها و رنگ و کیفیت سنگ، نوع برش سنگ تراورتن و… در قیمت آن ها تاثیر گذار هستند. هر چه رنگ این سنگ ها شفاف تر باشد به قیمت آن افزوده می شود. همچنین باید اشاره کنیم که سنگ هایی که دارای رنگ سفید هستند و‌رگه دار می باشند جزو گرانترین سنگ های تراورتن به شمار می روند.

جمع بندی

در این مطلب اطلاعاتی در مورد قیمت سنگ تراورتن در اختیارتان قرار دادیم. همانطور که اشاره شد قیمت این سنگ ها تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد. هر چه ظاهر سنگ سفیدتر باشد دارای قیمت بیشتری است. به طور کلی این سنگ ها از ارزان ترین و اقتصادی ترین سنگ ها به شمار می روند. همین موضوع سبب شده تا کاربرد بیشتری نسبت به دیگر سنگ ها داشته باشند. سنگ های تراورتن در مدل های مختلف قرار دارند و هر کدام قسمت معینی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *