سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

قیمت سنگ تراورتن در اردبیل

قیمت سنگ تراورتن در اردبیل

خرید سنگ تراورتن

تراورتن سنگی است که ویژگی های خاص خود را دارد سنگی که به دلیل مقاومت بالا، بافت متخلخل، رنگ ثابت، صیقل پذیری بالا، عایق حرارتی و صوتی بودن، دوام و مقاومت بالا در شرایط مختلف، نگهداری آسان و … برای نمای ساختمان بیشترین کاربرد را دارد.
معادن زیادی در ایران سنگ تراورتن را به شکل کوپه های بزرگ استخراج و برای فرآوری روانه کارخانجات سنگ کرده سپس به مناطق مختلف ایران صادر می کنند. یکی از استان هایی که سنگ تراورتن در آن خریداری می شود اردبیل است در اینجا به آن می پردازیم.

قیمت سنگ تراورتن در اردبیل

قیمت سنگ تراورتن در اردبیل

تراورتن انتخابی مناسب برای اقلیم سردسیر اردبیل

فروش تراورتن در مناطق مختلف کشور رواج دارد یکی از این استان‌ ها اردبیل است که در شمال غربی فلات ایران قرار دارد و منطقه ای سردسیری می باشد. اردبیل معمولا در ۶ ماه از سال دچار یخبندان و برودت می شود و حداقل ۸ تا ۹ روز درسال جوی طوفانی دارد. تراورتن را بخاطر استحکام بالا و عایقی بودن آن در نمای ساختمان های این منطقه استفاده می کنند.

نقش فرآوری تراورتن در استحکام آن

اگر تراورتن به خوبی فرآوری شده باشد می تواند از نفوذ سرما به داخل ساختمان جلوگیری کند به علاوه با رزین کاری درست از انجماد آب در حفرات سنگ جلوگیری می‌ شود، البته سنگ تراورتن با وجود انعطاف پذیری بالا در زمان برودت هوا دچار شکستگی و ریزش نمی شود و از دیگر معایب مناطق مرطوب که بر روی نمای ساختمان ایجاد شوره می کند در امان می‌ ماند تراورتن با تخلخل بیشتر برای مناطق سردسیر مناسب تر است.

قیمت سنگ تراورتن در اردبیل

منظور از فرآوری سنگ تراورتن عملیات فیزیکی و شیمیایی بر روی سنگ می باشد انواع فرآوری تراورتن به صورت چرمی، تیشه‌ای و پولیشینگ است. فرآوری سنگ یکی از عواملی است که در دوام آن نقش بسزایی دارد تراورتن آبگرم محلات از آن دسته سنگ هایی است که با دقت بالایی فرآوری می‌ شود به طوری که خاصیت ضد شوره بودن آن منحصر به فرد است و سطح صیقلی آن با گذشت زمان دچار خدشه نمی‌ شود. این سنگ با عرض ۴۰ سانتی متر، ضخامت متغیر و تم رنگی متفاوت عرضه می شود‌. رنگ های تراورتن آبگرم محلات از کرم مایل به سفید شروع می شوند تا بژ، شکلاتی و قهواه ای که رنگ تیره به دلیل جذب گرما رنگ مناسب تری برای مناطق سردسیر است. در مورد قیمت سنگ تراورتن در اردبیل می توان گفت که برای خریدار بسیار به صرفه است زیرا تراورتن با درجه بندی مختلف از سوپر، ممتاز، درجه ۱ و ۲ در دسترس است و متناسب با نیاز و توان خرید، می توان آن را تهیه کرد و در زمانی کوتاه در دسترس داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *