سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

قیمت سنگ تراورتن در تهران

قیمت سنگ تراورتن در تهران

تراورتن سنگی متناسب با اقلیم تهران

همان طور که می دانید استان تهران پر از ساختمان های مرتفع است، ساختمان‌ هایی که اگر بخواهند زیبایی بخش شهر باشند باید نمایی شیک و اصیل داشته باشند تا فضای شهری از هرج و مرج فاصله گرفته و تن پوشی باشکوه به تن کند. از طرف دیگر برای جلوگیری از ریزش نما باید سنگی برای ساختمان ها انتخاب شود که چسبندگی بیشتری با ملات داشته باشد و با توجه به اقلیم این استان زیبایی و دوام خود را حفظ کند. با موارد ذکر شده میتوان گفت سنگ تراورتن شایسته ترین انتخاب برای ساختمان های پایتخت ایران است.

قیمت سنگ تراورتن در تهران

قیمت سنگ تراورتن در تهران

مقاومت سنگ تراورتن در باران های اسیدی تهران

تهران یکی از آلوده ترین شهرهای جهان به حساب می آید و به دلیل آلاینده های گلخانه‌ ای دچار وارونگی هوا و شرایط هشدار می شود. این آلاینده‌ ها علاوه بر ایجاد کدورت بر سطح سنگ که از زیبایی آن کاسته و مانع جلوه‌گری سنگ می‌ شوند در زمان باران های اسیدی به سنگ نما آسیب می رسانند.
مطالعات نشان می دهد که دی اکسید کربن، اسیدهای نیتروژن، اسید سولفوریک و دوده های آلاینده جوی اثرات مضری بر سنگ نما دارند. نمونه آن مجسمه مرمر آبراهام لینکلن می باشد که طی ۸۰ سال ۸ میلیمتر فرسایش داشته و دچار ترک خوردگی شده است.( دلیل آن حد بالای کربنات سدیم در مرمر می باشد.)
در مورد فرآیند تولید باران‌های اسیدی باید گفت که ترکیب دی اکسید سولفور با آب موجود در جو و اسید سولفوریک باران های اسیدی را تولید می کند و شرایط نامناسبی برای سنگ نما به وجود می آورد. با این اوصاف تراورتن به دلیل دارا بودن مقاومت بالا با گذشت زمان در شرایط مختلف جوی می تواند نمایی مناسب برای شهر تهران باشد. نمونه های کم تخلخل آن جذب آب کمتری دارند و مناسب تر می باشند.

شست و شوی آسان سنگ تراورتن در جو آلوده تهران

تاثیر دیگر آلاینده ها جوی تهران ایجاد کدورت و چرک در سطح سنگ است. تراورتن علاوه بر مقاومت در برابر هوازدگی و سایش شیمیایی که رنگ روشن سنگ را تیره می کند به آسانی با آب و صابون شفاف و تمیز می شود. این سنگ دارای پالت رنگی بیشتری نسبت مرمر و گرانیت می باشد.

عدم ریزش سنگ تراورتن در نمای ساختمان های بلند

از آنجا که شهر تهران هوایی معتدل دارد سنگ نیاز به اسکوپ ندارد اما باز هم با وجود ارتفاع بلند ساختمان ها نگرانی از ریزش سنگ وجود دارد در این شرایط سنگ تراورتن به دلیل چسبندگی بالا با ملات نسبت به سنگ های دیگر گزینه مناسب تری برای نماسازی در تهران می باشد.

قیمت سنگ تراورتن در تهران چگونه است؟

قیمت سنگ تراورتن در تهران متفاوت است اما اگر بخواهیم سنگ تراورتن را با قیمتی به صرفه خریداری کنیم، بهترین گزینه سنگ تراورتن آبگرم محلات است. تراورتن آبگرم محلات در تهران با کیفیتی بالا عرضه می شود. این سنگ با عرض ۴۰ سانتیمتر و ضخامت متغیر دارای سورت های سوپر، ممتاز، درجه ۱ و ۲ می باشد. این تراورتن سطحی صیقلی و شفاف داشته به خوبی فرآوری شده است همچنین دارای طیف رنگی کرم مایل به سفید تا شکلاتی و قهوه ای می باشد و در نمای رومی، کلاسیک و مدرن در کاربرد دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *