سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

قیمت سنگ تراورتن در گرگان

قیمت سنگ تراورتن در گرگان

نقش تخلخل سنگ تراورتن در استحکام آن

سنگ تراورتن سنگی است که بافتی متراکم دارد و سطح آن دارای حفره و فرج است. تخلخل این سنگ باعث می شود که سنگ عایقی حرارتی و صوتی مناسب برای ساختمان باشد و از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. مقاومت سنگ در برابر سرما و گرما باعث شده که این سنگ را اشتعال ناپذیر و محکم بدانیم، همچنین چسبندگی آن با ملات تضمینی که بر عدم ریزش تراورتن است، به یاری تخلخل سنگ می باشد.

قیمت سنگ تراورتن در گرگان

قیمت سنگ تراورتن در گرگان

بهترین سنگ ساختمانی برای مناطق مرطوب

پایه اکثر سنگ های ساختمانی آهک است این ماده معدنی به طور نسبی در سنگ ها یافت می شود، مثلاً سنگ های مرمر، مرمریت و گرانیت آهک بسیار بالایی دارند، همين امر موجب بروز پدیده آهک مردگی بر سطح سنگ در مناطق مرطوب می شود. وقتی آهک بر روی سنگ ایجاد لکه سفید کند به این سادگی‌ها با آب رفع نمی‌شود و به مرور زمان سنگ نما را تخریب می کند.
یکی از مناطق مرطوب کشور شهر گرگان است که در تمام فصول سال رطوبت قابل توجهی دارد و در فصل تابستان با هوای شرجی روبه‌رو است. تراورتن به دلیل سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف در بین سنگ های ساختمانی بهترین گزینه برای نمای املاک مسکونی و تجاری شمال کشور می باشد.

مزایای فرآوری باکیفیت تراورتن

امروزه با وجود پوشش دهی سنگ تراورتن با اپوکسی و رزین نمای ساختمان در فصول پر بارش پاییز و زمستان ریزش نمی کند. این فرآوری از نفوذ آب به داخل سنگ جلوگیری می کند، البته همانطور که در بالا اشاره شد سنگ تراورتن بافتی متراکم دارد با این حال فرآوری با کیفیت سنگ، در طول عمر نمای ساختمان نقش بسزایی دارد و از شوره و سفیدک بر سطح سنگ جلوگیری می کند.

قیمت سنگ تراورتن در گرگان

اگر بخواهیم قیمت سنگ تراورتن در گرگان را بررسی کنیم باید بدانیم که وقتی سنگ تراورتن در تخلخل یکنواخت تر و سطح صیقلی تر و درجه و کیفیت بهتری داشته باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود، البته المان های دیگری چون ابعاد سنگ و رنگ سنگ نیز در ارزش گذاری تراورتن دخیل هستند. سنگ تراورتن محلات سنگی است که در تنوع رنگی بالایی دارد، در ابعاد ۴۰ سانتی متر، ضخامت ۱/۵ الی ۲ سانتیمتر برای نما و فرآوری با کیفیت در سورت های مختلف به طور مستقیم در تعداد جزئی و عمده به فروش می رسد. این سنگ بهترین نما برای ساختمان های ویلایی منازل و ادارات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *