سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

قیمت سنگ ساختمانی ارزان

قیمت سنگ ساختمانی ارزان

قیمت سنگ ساختمانی ارزان

در مرحله اول باید بدانیم وقتی از خرید سنگ ساختمانی ارزان قیمت صحبت می کنیم منظور سنگ بی‌ کیفیت و ضعیف نیست، بلکه داشتن انتخابی به صرفه با سنجش تمام جوانب است. مثلاً: اینکه سنگ ساختمانی برای کدام قسمت از ساختمان خریداری می شود و دارای چه کاربردی است. طبیعتاً هر چه سنگ امتیازات بالاتری داشته باشد قیمت بیشتری را به خود اختصاص می‌ دهد.

قیمت سنگ ساختمانی ارزان

قیمت سنگ ساختمانی ارزان

بهتر است بدانیم سنگی که می خریم باید دارای چه مزیت هایی باشد، توجه به محیطی که قرار است سنگ در آنجا به کار رود بسیار مهم است، اگر در شرایط گرمسیری قرار داریم تابش خورشید مقاومت سنگ را به چالش می کشد، یا اگر در مکانی سردسیر با بارش برف و باران سکونت داریم چه سنگی را انتخاب کنیم که در برابر یخ زدگی دچار شکستگی نشود همچنین در برابر رطوبت شوره زدگی پیدا نکند. پس می بینیم که دقت در خرید همراه با در نظر گیری بودجه امر مهمی است.
علاوه بر این ها محاسبه متراژ و میزان سنگ مورد نیاز حائز اهمیت است که در پایان پروژه کم یا مازاد نیاز تهیه نشده باشند.

عوامل موثر بر قیمت سنگ ساختمانی ارزان

به طور کلی اگر بخواهیم عوامل موثر در قیمت سنگ را بسنجیم باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

  1. مقدار حفره در فرج سنگ: تخلخل بالای سنگ قیمت آن را کاهش می دهد همچنین جذب آب بیشتر موجب کاهش قیمت سنگ می شود، البته هرچه سنگ تخلخل بالاتری داشته باشد چسبندگی بیشتری با ملات دارد.
  2. رنگ سنگ: هرچه رنگ سنگ تیره تر باشد قیمت آن نیز کمتر است طبیعتاً سنگ هایی که رنگ روشنی دارند از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردارند.
  3. ضخامت و ابعاد سنگ: بسته به کاربرد سنگ ضخامت آن نیز متغیر است اما عرض سنگ معمولاً ۴۰ سانتی متر و طول آن آزاد در نظر گرفته می شود. هرچه عرض و ارتفاع سنگ کمتر باشد قیمت سنگ نیز کاهش می یابد. بیشترین قیمت با توجه به ابعاد برای نوع اسلب و در نظر گرفته می شود با ابعاد ۱۲۰ در ۲۲۰ سانتیمتر، سنگ ساختمانی معمولاً در انواع اسلب، طولی، حکمی یا نمره برش داده می شود.
  4. آنالیز و کیفیت سنگ: آنالیز و دسته بندی سورت های سنگ بسیار مهم است که به انواع سوپر، ممتاز، درجه ۱ و درجه ۲ تقسیم بندی می شوند. قیمت ممتاز تا درجه ۱ و ۲ کمتر از سنگ سوپر است.
  5. فرآوری و نوع ساب سنگ: وقتی سنگ سطحی نه چندان براق داشته باشد و از رزین و اپوکسی مرغوب برای فرآوری آن استفاده نشده باشد همچنین کوره شدن سنگ به اندازه کافی انجام نشود نشان دهنده فرآوری ضعیف سنگ است.

قیمت سنگ تراورتن محلات ارزان

اگر بخواهیم از قیمت سنگ ساختمانی اطلاعی درست به دست بیاوریم باید بدانیم که سنگ تراورتن یکی از به صرفه ترین سنگ ها برای نمای ساختمان است. تراورتن درجه ۲ از دسته های دیگر این سنگ ارزانتر می باشد.
تراورتن آبگرم محلات نسبت به سایر تراورتن ها قیمت مناسب تری دارد این سنگ تنوع رنگی و کیفی بالایی دارد و در اندازه های استاندارد و فرآوری عالی عرضه می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *