سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

قیمت سنگ محلات

قیمت سنگ محلات

چگونگی قیمت گذاری سنگ تراورتن

سنگ تراورتن ماده ساختمانی ارزشمندی است که قدمتش به قرون وسطی و یا حتی قبل تر از آن برمی گردد. امروزه ایتالیا سرشار از این سنگ پرطرفدار و لوکس است و رومیان ساخت های بسیاری از سنگ تراورتن داشته و دارند. از این ساختمان ها می توان آمفی تئاتر، حمام، معابر، بدنه قنات و معابدی با ارزش معنوی بالا نام برد. نام سنگ تراورتن به شهرستان های روم باز می گردد و از نام لاتین “Tiburtinus” گرفته شده است و یا حتی نام شهر هایی که به استخراج این نوع سنگ مشغول بودند “Tibur” انتخاب شده بود.

قیمت سنگ محلات

قیمت سنگ محلات

برای اکثریت مردم نوع سنگ تراورتن و تناسب آن با فضای ساختمان شان اهمیت بسزایی دارد. قیمت گذاری سنگ تراورتن به عواملی چون رنگ سنگ، رگه های آن، میزان تخلخل و استقامت و ابعاد آن بستگی دارد. در بازار سنگ، گران ترین نوع تراورتن آن است که هاله رنگی کمتری داشته باشد و رنگ آن کرم مایل به سفید و بدون موج رنگی باشد، از تخلخل و چگال بسیار پایینی برخوردار باشد و همینطور دارای طول و ارتفاع بالایی باشد این ویژگی ها هرچه کمتر یا بیشتر باشند در ارزان و گران بودن سنگ تاثیر می گذارند.

ویژگی موثر بر قیمت گذاری سنگ تراورتن آبگرم محلات

بر اساس کانی شناسی سنگ تراورتن آبگرم محلات می توان گفت این سنگ از ناخالصی بسیار کمی برخوردار است بخصوص در رنگ کرم مایل به سفید آن. جالب است بدانید این رنگ از قیمت بالاتری برخوردار است در عین حال طرفداران بیشتری را به خود جلب کرده است. سنگ تراورتن آبگرم محلات با طول ۴۰ سانتی متر با دقت بسیار برش داده شده و از با کیفیت ترین مواد اپوکسی و رزین برای ساب سنگ استفاده شده است. این گونه است که زیبایی و جلای را می توان در آن دید. البته ناگفته نماند که وقتی سنگ خام از رگه های کمتری برخوردار باشد ساب پذیری بالاتری هم دارد و در زمان طولانی کمتر شاهد آسیب و شکستگی آن خواهیم بود همه این ویژگی ها نشان از کیفیت بالای سنگ تراورتن آبگرم محلات دارد که به طبع روی قیمت آن تاثیر می گذارد با این حال با توجه به کیفیت و مرغوبیت بالای سنگ از قیمتی مناسب برخوردار است و دسترسی به آن آسان می باشد.
نکته مهمی که درباره سنگ تراورتن آبگرم محلات می توان به آن اشاره کرد ضد شوره بودن است که موجب حفظ زیبایی و تمیزی سنگ در طولانی مدت بویژه در مناطق سردسیر مانند شهرهای مختلف شمال کشور ، تبریز ، اردبیل و …. می شود.

جهت استعلام قیمت سنگ محلات با شماره کارخانه 03142522555 تماس حاصل فرمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *