اطلاعات عمومی, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

محاسبه متراژ سنگ نما

محاسبه متراژ سنگ نما

امروزه طراحی و اجرای نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. سنگ تراورتن از سنگ هایی است که در ساخت و طراحی نمای ساختمان ها از آن استفاده می شود و می توان گفت از پرمصرف ترین و پرطرفدارترین سنگ های نمای ساختمان می باشد. سنگ تراورتن به دلیل مقاوم بودن در برابر عوامل بیرونی و تنوع بسیار زیاد آن همواره توجه بسیاری از پیمانکاران را به خود جلب کرده است.

محاسبه متراژ سنگ نما

محاسبه متراژ سنگ نما

نحوه محاسبه متراژ سنگ نما

سنگ تراورتن در طرح ها و اندازه های مختلفی در کارخانه های سنگبری برش خورده و تولید می شوند. بنابراین باید محاسبه متراژ سنگ نما به صورت دقیق انجام گیرد. طرح سنگ از مهمترین نکات در محاسبه متراژ نمای ساختمان است که باید به آن توجه بیشتری شود، چرا که اگر به طرح سنگ توجه زیادی شود میزان پرتی و دور ریزی کاهش می یابد. برای اینکه نمای ساختمان یک دست و هماهنگ شود باید سنگ نمای ساختمان طرحی مشابه داشته باشد و با ظرافت بیشتری در کنار یکدیگر قرار گیرد و برش بخورد تا میزان ضایعات سنگ ها کاهش یابد.

متراژ سنگ نمای ساختمان

سوالی که همواره افراد با آن مواجه هستند چگونگی محاسبه متراژ نمای ساختمان ها می باشد. فردی که کار طراحی نمای ساختمان را انجام می دهد مساحت بیرون ساختمان را با استفاده از مدارک موجودی که متخصصان و مهندسان جمع‌ آوری کرده‌ اند محاسبه می کند. البته از این مساحت، مساحت درهای خروجی پنجره ها و هواکش نیز کم می شود تا مساحت ساختمان به صورت دقیق به دست آید. در مرحله بعد باید متراژ سنگ نمای ساختمانی به صورت کامل محاسبه شود تا میزان سنگی که باید برای ساختمان تهیه کرد بدست آید.

چگونگی محاسبه متراژ سنگ نما توسط افراد حرفه ای

در واقع محاسبه متراژ سنگ نما توسط سنگ کار حرفه ای به صورت دقیق انجام می‌ گیرد و ابتدا مساحت بیرونی سازه و سپس اندازه سنگ مورد نظر را در نظر می‌ گیرد. سنگ کار حرفه ای مساحت کل را بر مساحت سنگ تقسیم کرده تا بتواند تعداد سنگ های نمای ساختمان را به دست آورد. در نهایت میزان سنگی که بدون برش دادن استفاده می شود و سنگ های دور ریز شده به دست می آید. سنگ کار ساختمان با این روش می‌ تواند متوجه شود که سنگ های برش داده را در سایز های بزرگ و کوچک و یا طرح هماهنگ را با چه روشی بر روی نمای ساختمان نصب کند. یک سنگ کار حرفه ای تمام محاسبات را با بهترین روش محاسبه می‌ کند و تمام نکات را یادداشت می‌ کند تا در زمان نصب سنگ مشکل ایجاد نشود.

جمع بندی

یکی از مهمترین مراحل تکمیل ساختمان طراحی و اجرای نمای آن می باشد، چرا که نمای ساختمان نشان دهنده شکل ظاهری و هویت یک ساختمان است. اندازه گیری و محاسبه متراژ سنگ نمای کار تخصصی است و باید توسط افرادی که در این زمینه دانش و مهارت بالایی دارند انجام گیرد. سنگ تراورتن نیز از سنگ های خوش قیمت است از طرح سفید و مشکی و کرم آن برای طراحی دکوراسیون بیرونی ساختمان ها استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *