اطلاعات عمومی, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

محاسبه نمای ساختمان

محاسبه نمای ساختمان

عوامل تعیین میزان و نوع متریال در نمای ساختمان

محاسبه متراژ یک ساختمان، چه به شکل ویلایی باشد چه یک آسمان خراش از این جهت که برآورد دقیقی نسبت به هزینه زمان و میزان آن داشته باشیم بسیار مهم است. برای این کار چند عامل را باید مشخص کنیم که به تعیین و میزان و نوع به کارگیری مصالح به ما کمک می کنند:

  • نوع نما
  • متر مربع ساختمان
  • سادگی و پیچیدگی طرح ساختمان
  • چگونگی آب و هوایی منطقه

مثلاً در نمای رومی قطعاً میزان سنگ به کارگیری برای نما بیشتر است این نوع محاسبه فرق می کند.

محاسبه نمای ساختمان

محاسبه نمای ساختمان

روش محاسبه ساختمان برای تعیین میزان سنگ نما

برای برآورد میزان سنگ نما باید اول مساحت نما با توجه به فرمول ریاضی به دست آید و بخشی از اندازه پنجره ها، درب های خروجی و هواکش ها از مساحت کل ساختمان کم شود، اندازه به دست آمده بر حسب متر مربع است، بعد از این کار متراژ سنگ را اندازه می گیریم. به بیان دقیق تر طول و عرض ساختمان حساب می شود و نصف پنجره ها را از کل نما کم می کنیم، دلیل نصف کردن پنجره ها به خاطر استهلاک می باشد. اما در نمای رومی هر طرح پنجره به‌ طور کامل حساب می شود و ضرب در تعداد کرده و به اندازه متراژ و مساحت به دست آمده اضافه می کنیم.

تراورتن سنگی پرکاربرد برای نما کاری

تراورتن سنگی آهکی و اسفنج شکل است که ساب پذیری خیلی خوبی دارد برای همین کاربرد بالایی در نما کاری ساختمان دارد.
سنگ تراورتن آبگرم محلات یکی از انواع تراورتن است که مقاومت بالایی در شرایط آب و هوایی مختلف، در برابر گرما، سرما و آتش سوزی دارد، و عایق حرارتی و صوتی مناسب برای ساختمان است. این سنگ در ابعاد عرضی ۴۰ سانتیمتر، طول آزاد و ضخامت ۱/۵ الی ۲ سانتی‌متر عرضه می‌شود و دارای سطحی صیقلی است که با رزین و اپوکسی فرآوری شده و چسبندگی بالایی با ملات دارد.

مزایای برش پذیری عالی سنگ تراورتن آبگرم محلات

یکی از نکاتی که در محاسبه نمای ساختمان مهم است برش دقیق با ظرافت است سنگ تراورتن به‌ دلیل برش پذیری عالی در اشکال مختلف قابل شکل دهی می باشد، برای همین در نمای رومی از آن استفاده می شود، نتیجه این محاسبه دقیق دور ریز خیلی کم سنگ است که در برآورد هزینه و میزان متریال کمک کننده می باشد و از هدر رفت هزینه ها اضافه جلوگیری می کند. این تراورتن در طیف رنگی کرم مایل به سفید، بژ، شکلاتی و قهوه ای وجود دارد. این سنگ رنج قیمتی متفاوتی دارد که بر اساس سورت‌ های سوپر، ممتاز درجه یک و دو ارزش گذاری می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *