سنگ مرمریت, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

مزایای سنگ مرمریت

مزایای سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یکی از سنگ های محبوب ساختمانی است که تفاوت بسیار زیادی با سنگ مرمر دارد. در حقیقت سنگ مرمریت از جمله سنگ های رسوبی و دگرگونی به حساب می آید که مزایای بسیار زیادی دارد. در این مقاله در مورد مزایای سنگ مرمریت برای شما عزیزان مطالبی ارائه می دهیم. توجه داشته باشید که این گونه از سنگ های رسوبی از لحاظ تنوع در طرح و رنگ بسیار زیاد و بی نظیر هستند.

مزایای سنگ مرمریت

مزایای سنگ مرمریت

مزایای سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یکی از انواع سنگ های ساختمانی به شمار می رود که در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد. در واقع این موضوع موجب شده تا این سنگ ها یک متریال فوق العاده مقاوم برای طراحی دکوراسیون داخلی به حساب آیند. علاوه بر این از دیگر مزایای سنگ مرمریت می توانیم به ساب پذیری بالا اشاره کنیم.
این محصولات در عین زیبایی منحصر به فردی که دارند از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. به همین جهت در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان استفاده می شوند. یکی دیگر از مزایای این سنگ آهکی رسوبی، تنوع بالا در طرح و رنگ بندی است.

کاربرد سنگ مرمریت

مزایای سنگ مرمریت موجب شده تا این گونه از محصولات کاربرد بسیار زیادی داشته باشند. در واقع از آنجایی که سنگ مرمریت تراکم بسیار بالایی دارد به عنوان یک متریال مناسب در سالن ها و مکان های پرتردد مورد استفاده قرار می گیرند. این گونه از محصولات کاملاً برخلاف سنگ های تراورتن هستند. زیرا سنگ های مرمریت به عنوان سنگ رومی شناخته می شوند.
از این رو در نمای داخلی ساختمان و نمای بیرونی ساختمان کاربرد بسیار زیادی دارند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که زیبایی درجه یک این محصولات موجب شده تا به عنوان یک متریال بسیار عالی در نمای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند. این نوع سنگ های ساختمانی برای پروژه ساخت و ساز یک متریال بسیار عالی به حساب می آیند.

ویژگی های سنگ مرمریت

جدا از مزایای سنگ مرمریت در مورد ویژگی های این محصول باید ذکر کنیم که این سنگ آهکی و رسوبی دارای رنگ سفید خالص است و به چند دسته تقسیم بندی می شود. از انواع سنگ مرمریت می توانیم به سنگ مرمریت چینی و کریستالی و سنگ مرمریت ابری اشاره کنیم. این گونه از محصولات از لحاظ مقاومت فشاری بسیار مستحکم هستند.
اما به علت اینکه امکان ایجاد خط و خش بر روی این سنگ وجود دارد بهتر است در مکان هایی استفاده شود که امکان ایجاد خط و خش کم باشد. این محصولات تراکم بسیار بالایی دارند علاوه بر این در برابر فرسایش بسیار مقاوم هستند. به همین جهت در مکان های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین از دیگر ویژگی های سنگ مرمریت می توان به ساب پذیری بالا و در نهایت درخشندگی بیشتر اشاره کرد.

جمع بندی

سنگ مرمریت از جمله سنگ های ساختمانی محسوب می شود و یکی از سنگ های رسوبی و آهکی است که در اثر دگرگونی طرح و رنگبندی بسیار زیادی دارند. از مزایای سنگ مرمریت می توانیم به مقاومت و استحکام بالا در برابر حرارت، ساب پذیری بالا و تنوع در طرح و رنگ اشاره کنیم. از این محصولات برای دکوراسیون داخلی و نمای رومی ساختمان استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *