سنگ مرمریت, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

مشخصات سنگ مرمریت

مشخصات سنگ مرمریت

یکی از انواع سنگ های ساختمانی که تا کنون بسیاری از افراد نام آن را شنیده اند سنگ مرمریت نام دارد. سنگ مرمریت تفاوت بسیار زیادی با سنگ تراورتن و سنگ مرمر دارد. البته این محصولات به عنوان سنگ نمای رومی هم شناخته می‌ شوند. چرا که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

مشخصات سنگ مرمریت

مشخصات سنگ مرمریت

مشخصات سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یکی از انواع سنگ های رسوبی به حساب می‌ آید که کاربرد بسیار زیادی در ساختمان سازی دارد. این گونه از محصولات جزء محبوب ترین سنگ های ساختمانی هستند که در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در حقیقت از مشخصات سنگ مرمریت می‌ توانیم به این موضوع اشاره کنیم که این سنگ تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگبندی دارد.
سنگ های مرمریت در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند. علاوه بر این از جمله سنگ های ساب پذیر به حساب می آیند که در مکان های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مشخصات منحصر به فرد سنگ مرمریت، زیبایی خیره کننده این محصول است.

انواع سنگ مرمریت

سنگ مرمریت انواع مختلفی دارد. این گونه از سنگ های آهکی و رسوبی به سه دسته سنگ مرمریت ابری و سنگ مرمریت کریستالی و سنگ مرمریت چینی تقسیم‌ بندی می‌ شوند. اینگونه از محصولات رنگ خالص سفید دارند. اما به علت اینکه عناصر متفاوت در اندازه‌ های مختلفی در این سنگ وجود دارد، تنوع رنگی سنگ مرمریت بسیار بالا است. از این رو این سنگ‌ ها در رنگ های مختلفی نظیر کرم، مشکی، خاکستری، سفید، سبز، زرد در طبیعت یافت می شوند.
علاوه بر این، از جمله سنگ های نرم به حساب می آیند که مشخصات منحصر به فردی دارند. از مشخصات سنگ مرمریت می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که انواع سنگ مرمریت تاثیرات بسیار زیادی بر افزایش زیبایی بصری در دکوراسیون داخلی ساختمان ها می گذارند. چرا که ظاهری چشم‌ نواز و خیره کننده دارند.

از سنگ مرمریت در کجا استفاده می کنند؟

سنگ مرمریت از جمله محصولاتی به حساب می‌ آید که به علت تنوع بالایی که دارد کاربرد زیادی هم کسب کرده است. یکی از کاربردهای مهم سنگ مرمریت در صنایع ساختمان سازی است. سنگ مرمریت را به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار می دهند. زیرا مناسب مکان های پر رفت و آمد است. علاوه بر این در پلکان خانه ها و یا به عنوان متریال تزیینی در دکوراسیون داخلی استفاده می‌ شود.
از این رو می‌ توان گفت که برای پوشش کامل دیوار و یا برای استفاده از المان های تزئینی و به عنوان یک متریال تزیین دیوار به کار می رود. در واقع مشخصات سنگ مرمریت موجب شده تا این محصولات کاربرد بسیار زیادی داشته باشند. از این رو به عنوان کانتر آشپزخانه و یا به عنوان سنگ کابینت استفاده می شوند. البته در تولید روشویی دستشویی هم از این محصول استفاده می کنند.‌

جمع بندی

مشخصات سنگ مرمریت موجب شده که این محصولات جزو پرکاربردترین سنگ های رسوبی و طبیعی در صنایع ساختمان سازی به حساب آیند. از این رو از سنگ مرمریت برای تزیین دکوراسیون داخلی خانه به عنوان دیوارپوش و کفپوش استفاده می کنند. علاوه بر این مقاومت بالا و تنوع در طرح و رنگ سنگ مرمریت موجب شده تا این سنگ طبیعی جزو محبوب ترین متریال ساختمانی محسوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *