اطلاعات عمومی, مقالات سایت

نحوه محاسبه متراژ سنگ نما

امروزه برای پوشش سطح ساختمان از سنگ نما استفاده می‌ کنند. همانطور که می دانید زیباترین متریالی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرد سنگ نما است.
اما قبل از اجرای سنگ تراورتن بر روی ساختمان باید با نحوه محاسبه متراژ سنگ نما آشنا شوید تا بر اساس میزان متراژ ساختمان سنگ نما را در مدل ها و طرح های گوناگون خریداری کنید.‌
همانطور که می دانید پیمانکاران باید قبل از انجام کار متراژ نمای بیرونی سازه را محاسبه کنند. از این رو با بدست آوردن مساحت کامل بیرون ساختمان می توانند کار خود را به نحو احسن انجام دهند.

دلایل محاسبه متراژ سنگ نما

یکی از دلایل محاسبه متراژ سنگ نمای ساختمان این است که همه انواع سنگ نما ها در اندازه های متفاوتی بریده می‌ شوند. به همین جهت برای خرید دقیق متراژ سنگ تراورتن توسط پیمانکاران و مهندسان باید متراژ سنگ تراورتن به درستی به دست آمده باشد و کاملا دقیق باشد.
در حقیقت نحوه محاسبه متراژ سنگ نمای ساختمان به این صورت هست که سنگ کار باید مساحت کل را بر مساحت سنگ تراورتن تقسیم کند. با این روش تعداد سنگ هایی که برای نمای ساختمان مورد نیاز است به دست می آید.

محاسبه متراژ سنگ نما ساختمان

همانطور که می دانید یکی از محبوب‌ ترین متریالی که برای پوشش سطح ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرد سنگ تراورتن است.
این متریال به علت تنوع بسیار زیادی که دارد مورد توجه افراد قرار گرفته است‌. اما نکته مهم این است که پیمانکاران باید برای اجرای سنگ نما با نحوه محاسبه متراژ سنگ نما آشنا باشند.
در حقیقت اگر شخصی که در این کار متخصص باشد و تبحر داشته باشد تمام محاسبات را به صورت دقیق انجام می دهد و ریز کاری ها را در دفتر یادداشت می کند. از این رو دیگر هیچ سنگی دور ریز نمی شود.

مهمترین شاخص در پروژه نماسازی

مهمترین شاخصی که در پروژه های ساخت و ساز به خصوص نمای ساختمان مورد توجه قرار می گیرد نحوه محاسبه متراژ سنگ نما ساختمان است. در حقیقت با محاسبه دقیق می توان قیمت تمام شده اجرای کار را در پایان کار به حداقل رساند.
چرا که در این صورت هیچ سنگی دور ریز نمی شود. در حقیقت برای محاسبه متراژ نمای ساختمان به نوع پروژه و نوع نمای ساختمان توجه می کنند. از این رو با محاسبه دقیق و اصولی متراژ نمای ساختمان می توان هزینه کار را به طور کامل برآورد کرد.
در این صورت کسانی که قصد ایجاد یک نمای زیبا و جذاب روی ساختمان خود را دارند، می توانند برای اتمام کار حساب و کتاب کنند و با توجه به بودجه خود تصمیم به انجام این کار بگیرند.

جمع بندی

محاسبه متراژ سنگ تراورتن یکی از مهمترین شاخص هایی است که در پروژه نماسازی ساختمان باید مورد توجه قرار بگیرد. همانطور که می ‌دانید متریال هایی مانند سنگ نما از جمله متریال های پر مصرفی هستند که برای نما سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.
به همین جهت پیمانکاران و مهندسان قبل از نماسازی باید متراژ سنگ نما ساختمان را به صورت اصولی محاسبه کنند تا هزینه نهایی برآورد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *