اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

چرا سنگ تراورتن عایق حرارتی و صوتی خوبی است؟

کاربری و کاربرد متفاوت سنگ ساختمانی ، استفاده متفاوت از سنگ ساختمانی ، قیمت سنگ ساختمانی ، سنگ تراورتن عایق

همانطور که میدانید موثرترین راه برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و همچنین برای کاهش ورود آلودگی صوتی در انواع ساختمان از مسکونی تا تجاری استفاده از عایق حرارتی و صوتی مناسب است. یکی از راه های کمک کننده در این راستا بهره گیری از سنگ نما تراورتن بعنوان عایق در نمای خارجی ساختمان می باشد.

تراورتن سنگی آهکی است که از رسوب چشمه های آبگرم، غار ها، آب های معدنی، رودخانه ها و دریا ها به جا مانده است و در شمار سنگ های تزیینی قرار می گیرد زمانی که آب های گرم اسیدی طی فرایندی شیمیایی مواد اولیه سنگ های تراورتن را به سطح زمین هدایت می کنند مواد با کاهش دما و فشار در سطح زمین مواجه می شوند و با آزاد سازی دی اکسید کربن و تبخیر صورت گرفته بلورهای سنگ تراورتن به صورت لایه لایه ای شکل می گیرند گاهی در این بین وقفه ای صورت می گیرد که موجب نقش بستن حفرات ریز و درشت بر روی سنگ می شود این تخلخل برای تراورتن مزیت هایی دارد که باعث می شود این سنگ ها خاصیت عایقی پیدا کنند و از ورود آلودگی صوتی گرما و سرما به درون ساختمان جلوگیری کنند.

فرآوری سنگ تراورتن

اولین کار برای به دست آوردن تراورتن استخراج این سنگ کاربردی از معادن می باشد. تکه های بزرگ سنگ به شکل مکعبی به صورت خام روانه کارخانه های سنگبری می شوند، در آنجا با استفاده از ابزار به روز و مناسب سنگبری مورد ساب و برش قرار می گیرند سطح رویی سنگ در دو مدل موج دار و بی موج برش داده می شود، تا در انواع معماری و جا های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. سطح دیگر سنگ معمولاً با رزین و اپوکسی پوشش داده می شود.

سنگ تراورتن آبگرم محلات با شفافیت چشمگیر برای نمای ساختمان

یکی از خصوصیات سنگ تراورتن آبگرم محلات شکل فراوری آن است که به سنگ شفافیت خیره کننده ای می بخشد. البته ناگفته نماند در کنار صاف بودن سطح این سنگ از اصطکاک مناسبی برخوردار است. سنگ تراورتن ابگرم محلات به خاطر ضخامت کافی مقاومت بسیار خوبی در طولانی مدت دارد، به طوری که ساختمان را از هر گونه گزند گرما، سرما و مخاطرات طبیعی مصون می دارد. این سنگ با کمترین هزینه خرید و نگهداری می تواند به نمای بیرونی ساختمان جلا دهد، سنگ تراورتن ابگرم عایق بسیار خوبی دربرابر حرارت و صوت است.

تراورتن آبگرم محلات در رنگ های کرم تیره تا روشن مایل به سفید وجود دارد و در سطح آن تخلخل دیده می شود که البته به بهترین نحو فرآوری شده است. سنگی که برخلاف سایر تراورتن ها در هوای مرطوب و بعد از بارندگی به هیچ وجه بر سطح آن شوره زدگی ایجاد نمی شود. تمام این قابلیت ها باعث می شود که ما سنگ تراورتن ابگرم محلات را چشمگیرترین مصالح برای نمای خارجی ساختمان بدانیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *