سنگ مرمریت, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

انواع سنگ مرمریت

انواع سنگ مرمریت

سنگ های مرمریت جزو زیباترین سنگ های تزئینی به شمار می‌ روند که به دلیل داشتن ویژگی ها و خصوصیات ظاهری منحصر به فرد در ساخت مصنوعات سنگی و صنعت ساختمان سازی کاربرد دارند. این سنگ ها دارای انواع مختلفی بوده و ویژگی و مشخصات بی‌ نظیری دارند. در ادامه در مورد انواع سنگ مرمریت بحث کرده و سنگ مرمریت را معرفی می کنیم. از آنجایی این سنک در کشور ما به وفور یافت می شود جزو سنگ های ارزان قیمت به شمار می رود.

انواع سنگ مرمریت

انواع سنگ مرمریت

بحث در مورد کیفیت سنگ مرمریت

انواع سنگ مرمریت دارای کیفیت مناسبی هستند. این سنگ ها جزو سنگ های پرفروش به شمار می روند که در برابر شرایط محیطی و تغییرات آب و هوایی مقاومت قابل توجهی دارند. البته بعضی از انواع سنگ مرمریت در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت پایینی دارند. در واقع هر یک از انواع سنگ مرمریت دارای فاکتورهای کیفی متفاوتی هستند.
این سنگ ها از لحاظ مقاومت خمشی و جذب آب و مقاومت در برابر سایش و فرسایش و میزان تخلخل متفاوت هستند. سنگ های مرمریت دارای ضخامت های مختلفی می باشند. این سنگ ها مقاومت قابل توجهی دارند. از جمله ویژگی‌ های مثبت این سنگ ها می توان به تنوع در طرح و رنگ اشاره کرد.

آشنایی با انواع سنگ های مرمریت

همانطور که اشاره کردیم سنگ مرمریت در ایران یافت می شود و این سنگ در معادن مختلف استخراج می شود. بنابراین این سنگ با توجه به معادن و سورت های استخراجی دارای تنوع مختلف است. از جمله انواع سنگ مرمریت می توان به مرمریت مشکی نجف آباد، مرمریت آباده، مرمریت پرطاووسی یزد، مرمریت دهبید، مرمریت هرسین، مرمریت صلصالی، مرمریت سولوگری، مرمریت جوشقان و… اشاره کرد.
انواع مرمریت دارای تنوع رنگی بسیار زیاد هستند. از جمله رنگ انواع مرمریت می‌ توان به رنگ های قهوه ای، سفید، صورتی، سبز، کرم، قرمز و غیره اشاره کرد. تنوع سنگ مرمریت در کشور ما بسیار زیاد است و در مناطق گوناگون استخراج می شود.

ویژگی های سنگ مرمریت

خوشبختانه قیمت سنگ مرمریت در داخل کشورمان به علت فراوان بودن مناسب و اقتصادی است. طراحی اغلب سنگ های مرمریت به صورت طرح خط یا گل پنبه می باشد. سنگ مرمریت دارای طراحی فوق العاده زیبا و بی نظیر است. این سنگ ها شباهت زیادی به سنگ های دیگر دارند اما نسبت به سنگ تراورتن مزایای بیشتری دارند.
تنوع زیاد سنگ ها سبب شده تا مشتریان در انتخاب انواع سنگ مرمریت دست باز داشته باشند. این سنگ ها در برابر فرسایش مقاومت بالایی داشته و برای طراحی فضای داخلی انتخاب مناسبی به شمار می روند. از طرف دیگر دارای سطح کاملاً یکدست و یکنواخت بوده رنگ بندی متنوع دارند.

جمع بندی

در این مقاله سنگ مرمریت را معرفی کردیم و در مورد انواع مرمریت بحث کردیم. این سنگ ها جزو پر استفاده ترین و پرفروش ترین سنگ های ساختمانی به شمار می روند که در طراحی فضای داخلی ساختمان کاربرد دارند. سنگ های مرمریت جزو سنگ های با قیمت مناسب به شمار می روند. این سنگ ها در برابر فرسایش مقاومت بالایی داشته و قیمت کمتری نسبت به دیگر سنگ ها دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *