اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

دلیل افزایش چشمگیر استفاده از سنگ تراورتن

سنگ شمش ، شمش بری سنگ ساختمانی ، خرید سنگ ساختمانی ، سنگ تراورتن ، خرید سنگ شمش ، قیمت سنگ ساختمانی ، سنگ تراورتن

اگرچه استفاده از سنگ های تزیینی تراورتن ( مثل سنگ تراورتن ابگرم محلات ) از عهد باستان رواج و محبوبیت داشته است، اما در سال های اخیر که موضوع اقتصاد اهمیت بیشتری پیدا کرده با گسترش استخراج و فرآوری مناسب این سنگ شاهد کاهش چشمگیر قیمت آن بوده ایم به همین دلیل نمای شهری امکان زیبایی و نمایش جلوه های بیشتری پیدا کرده است. و همگان در طبقات اجتماعی مختلف می توانند از این سنگ لوکس برخوردار شوند.

چه فرایندی باعث زیبایی و دوام تراورتن می شود؟

حالا می خواهیم بدانیم زیبایی و دوام این سنگ آهکی چگونه به وجود می آید اگر بخواهیم از نظر علم شیمی موضوع را بررسی کنیم متوجه می شویم که، با عبور آب های گرمی که اسیدی هستند از میان طبقات سنگ های کربناتی و سنگ آهک، کربنات کلسیم موجود در این سنگ ها حل می شود و بعد از آن باعث انتقال قالب های محلول کربناتی و بی کربنات به سطح زمین می شوند، با وجود کاهش دما و فشار در سطح زمین و آزادسازی دی اکسید کربن تبخیر بلور های کلسیت به تولید می رسند بلور هایی که سنگ تراورتن را به صورت انباشتی لایه لایه ای تشکیل می دهند تداوم این روند به افزایش ضخامت تراورتن کمک می کند. حتی خلل و وقفه در تشکیل لایه ها برای این سنگ زیبایی آفرین است زیرا شکل متخلخلی به آن می بخشد. عمده موادی که رنگ و کیفیت سنگ ها را رقم می زنند شامل: کلسیم، منگنز، سیلیس، آهن های دو ظرفیتی و سه ظرفیتی و سایر مواد آلی هستند.

محلات جایی که مرغوب ترین تراورتن را عرضه می کند..

یکی از معروف ترین جاهایی که سنگ تراورتن تشکیل می شود محلات است که نمونه ای مرغوب از بهترین سنگ های تزئینی را استخراج و عرضه می کنند. در کارگاه ها، سنگ تراورتن آبگرم محلات مورد ساب و برش حرفه ای (در عرض ۴۰ سانتی متر و طول بالای 1 متر) قرار می گیرد سنگ ها سطح براق و خیره کننده ای پیدا می کنند به علاوه قسمتی که به نمای بیرونی ساختمان می چسبد با موادی پوشانده می شود که باعث نصب آسان و عدم ریزش سنگ در زمان طولانی می شود.

دلیل مقرون به صرفه بودن سنگ تراورتن ابگرم محلات

نگهداری و نظافت سنگ تراورتن آبگرم محلات با کمترین هزینه و زحمت، اصطکاک مناسب، دوام و سازگاری سنگ با تغییرات اقلیمی و زیست محیطی، منعطف بودن آن در برابر فشارهای بیرونی، محافظت از ساختمان در هنگام وقوع آتش سوزی، عایقی مناسب در سرما و گرما، قیمت بسیار مناسب، تنوع رنگ و ضخامت، دوام و زیبایی طبیعی و… باعث می شود که بگوییم بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه برای استفاده در نمای ساختمان سنگ تراورتن ابگرم محلات است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *