اطلاعات عمومی, مقالات سایت

روش محاسبه متراژ سنگ

روش محاسبه متراژ سنگ

امروزه طراحی نما ساختمان تاثیر زیادی در فروش ملک و زیبایی ساختمان دارد. برای طراحی نمای ساختمان از سنگ های مختلفی نظیر سنگ تراورتن استفاده می کنند. در حقیقت سنگ تراورتن یکی از بهترین سنگ ها برای طراحی نمای ساختمان به شمار می‌ رود که مقاومت بسیار بالایی دارد. برای پوشاندن سطح بیرون بناها و ساختمان ها از سنگ های نما استفاده می کنند. در این مطلب در مورد روش محاسبه متراژ سنگ بحث کرده و اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم.

روش محاسبه متراژ سنگ

روش محاسبه متراژ سنگ

اطلاعاتی در مورد محاسبه متراژ سنگ

یکی از کارهایی که پیمانکاران انجام می‌ دهند محاسبه متراژ نمای بیرونی ساختمان است. ساختمان می‌ تواند ابعاد بزرگ و کوچک داشته باشد. سنگ کار با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف اقدام به محاسبه دقیق سنگ می کند. سنگ کار در روش محاسبه متراژ سنگ از مدارکی که ساختمان سازان و مهندسان در نظر گرفته اند استفاده می کند. با استفاده از این فاکتورها مساحت کل بیرون ساختمان را به دست می‌ آورند. علاوه بر این اقدام به محاسبه مساحت پنجره و درهای خروج اضطراری و فاکتورهای دیگر می کند. با در نظر گرفتن این معیارها عدد دقیقی برای محاسبه متراژ سنگ به دست می آید. سنگ تراورتن یکی از بهترین و پر طرفدار ترین سنگ ها برای طراحی نمای ساختمان های مسکونی و اداری و… است.

نحوه محاسبه سنگ نما

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم سنگ کار با توجه به فاکتورهای مختلف از یک روش محاسبه متراژ سنگ برای پیدا کردن ابعاد دقیق نمای ساختمان استفاده می کند. بعد از محاسبه متراژ سنگ اطلاعات دقیق از مساحت بیرونی ساختمان به دست آورده و اندازه سنگ را مشخص می کند. سنگ کار در این زمینه برای به دست آوردن مساحت دقیق از اصول ریاضی استفاده کرده و مساحت کل ساختمان را بر مساحت سنگ تقسیم می کند. در این صورت تعداد سنگ های مورد نیاز برای طراحی نمای ساختمان مشخص می شود. متخصصان حرفه ای قبل از اینکه اقدام به طراحی نمای ساختمان کنند به طور دقیق تمام ریزه کاری ها و مساحت و اندازه ساختمان را بررسی می کنند.

نکاتی در مورد محاسبه متراژ سنگ

در واقع روش محاسبه متراژ سنگ با توجه به نوع پروژه و نوع ساختمان و فاکتورهای دیگر متفاوت است. به عنوان مثال برای طراحی نمای ساختمان خشک از متریال های نظیر سرامیک استفاده می کنند. همانطور که اشاره کردیم قبل از نصب سنگ و طراحی نمای ساختمان متراژ کار محاسبه می شود. باید اشاره کنیم که بعد از نصب و اجرای نمای ساختمان به صورت مجدد متراژ نمای ساختمان محاسبه می شود. همانطور که اشاره کردیم متراژ ساختمان باید کاملا به صورت دقیق محاسبه شود تا طراحی ساختمان اصولی تر شود.

جمع بندی

در این مطلب در مورد روش محاسبه متراژ سنگ بحث کردیم. همانطور که در مطلب ذکر کردیم از سنگ هایی نظیر سنگ تراورتن برای طراحی نمای ساختمان استفاده می کنند. این سنگ ها دارای کیفیت و طراحی زیبایی هستند. افرادی که نمای ساختمان را طراحی می کنند با توجه به معیارهای مختلفی متراژ نمای ساختمان را محاسبه می کنند. متخصصان حرفه ای تمام ریزه کاری را یادداشت کرده و در هنگام محاسبه و نصب سنگ دچار سردرگمی نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *