اطلاعات عمومی, مقالات سایت

بهترین گزینه برای نما

بهترین گزینه برای نما

معایب مصالح ساختمانی برای نما کاری

در دنیای امروز از مصالح مختلف برای نمای ساختمان استفاده می کنند به طور مثال: آجر، شیشه، سیمان و انواع سنگ از جمله: تراورتن، مرمریت، گرانیت، سنگ چینی و … بصورت کم‌ و‌ بیش بیشترین کاربرد را در نما کاری دارند. ممکن است بعضی از این ابزار قیمت مناسب تری داشته باشند اما به دلیل استحکام کمی که دارند عمر مفید نما را پایین می آورند و به صورت مداوم نیاز به تعمیر پیدا می کنند.
هر کدام از این نماها مزایا و معایب خاص خود را در نما کاری دارند، در ادامه به مواردی از آنها اشاره می کنیم:

نمای سیمانی: سیمان هزینه کمتری را برای نما به خود اختصاص می دهد، اما ممکن است در زمانی کوتاه دچار ریزش شود. از دیگر معایب این نما عدم محافظت آن از ورود سرما به داخل ساختمان است.
نمای آجری: همانطور که ممکن است همه ما دیده باشیم آجر به دلیل داشتن نمک بالا در ترکیبات خود خیلی زود سطحی شوره زده پیدا می کند.

سنگ گرانیت: به خاطر وجود آهن بالا در ترکیبات خود به مرور زمان تغییر رنگ میدهد، همچنین در مجاورت هوای مرطوب دچار آهک مردگی یا لکه سفید می شود.

سنگ چینی: این سنگ علاوه بر طیف رنگی محدود دارای چسبندگی کمی با ملات است.

سنگ مرمر و سنگ مرمریت: این سنگ ها در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت کمی دارند و در هوای سرد دچار شکستگی و ریزش می‌ شوند. سنگ مرمر سرما را به داخل ساختمان انتقال می دهد و در مناطق سردسیر سطح آن کمرنگ می شود.

سنگ تراورتن: این سنگ دوام بالایی دارد اما اگر نوع ضعیف به کار رود که دارای، رگه های زیاد، ناخالصی، تخلخل بالا، رنگ تیره است امکان دارد دوام کمتری داشته باشد.

بهترین گزینه برای نما در ساختمان کدام است؟

با توجه به مطالب ذکر شده، تجربیات و مشاهدات می‌توان گفت که سنگ تراورتن به دلایل مختلف که به آنها می پردازیم بهترین سنگ برای نما است:
• تخلخل مناسب برای چسبندگی بالا با ملات
• دارای کاتالوگ با طیف رنگی وسیع و طرح های مختلف
• مقاوم در برابر گرما، سرما و رطوبت
• مقاوم در برابر آلودگی های شیمیایی و باران های اسیدی
• مقاوم در برابر اشعه یو وی خورشید
• عایق حرارتی و صوتی
• زیبایی منحصر به فرد
• انعطاف پذیری بالا و …

مرغوبیت سنگ تراورتن آبگرم محلات

این سنگ لوکس در معادن مختلف کشور استخراج می‌ شود یکی از این معادن معدن سنگ تراورتن آبگرم محلات است که مزایای خاص خود را دارد.
این سنگ با مرغوبیت بالا، طیف رنگی وسیع، با قابلیت برش پذیری بالا و سطحی براق و درخشان، عدم شوره زدگی در مناطق مرطوب، فرآوری با مواد با کیفیت رزین و اپوکسی، در سورت های مختلف و ابعاد عرضی۴۰ سانتی متر و قیمتی مناسب به فروش می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *