اطلاعات عمومی, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

مناسب ترین سنگ کفپوش ساختمان کدام است؟ ( قسمت اول )

سنگ کفپوش ، سنگ کف ، خرید سنگ کفپوش ، سنگ کف پوش ، خرید سنگ کف ، خرید سنگ

اگر از نظر مالی مشکلی نداشته باشید، برای پوشش کف یک فضا سنگ های طبیعی، برترین مورد هستند. مانند علت های به ثبات رسیدن این نظریه را می توان به مزایایی مثل پر دوام بودن، ثبات رنگ، مقاومت در مقابل خش پذیری، ساب و جلا پذیری دوباره، نظافت و نگهداری راحت و ویژگی های فیزیکی خوب مثل انتقال گرمای مناسب توضیح داد که در ساختمان های پر تجهیزات به سیستم های گرمایش از کف، سنگ کفپوش سریع منزل را گرم می کنند و بعد از خاموش شدن دستگاه هم زمان زیاد گرما را نگه می دارند. در زمان خرید سنگ کف دقت کنید که به اندازه مورد نیاز خریداری کنید تا از هدر رفتن هزینه و مصالح در صورت زیاد بودن یا حمل و نقل اضافی در صورت کم بودن دوری شود. توجه کنید که به طور مداوم به مقدار چند تایل از سنگ کف فرش نصب شده را بعد از تمام شدن کار ذخیره نگهدارید، برای اینکه در صورتی که در آینده سنگ های کف فرش نیاز به تعمیر داشته باشند، امکان دارد سنگ با طرح و رنگ مانند آن پیدا نشود.

سنگ کفپوش ، سنگ کف ، خرید سنگ کفپوش ، سنگ کف پوش ، خرید سنگ کف ، خرید سنگ

سنگ کفپوش

یکی از پروژه های قابل انجام بر سطح نهایی سنگ، پروژ “هوند” كردن است که در آن، سنگ به طور کامل پولیش نمی‌ شود و به جای سطحی براق دارای سطحی مات می شود‌. این گونه سنگ ها برای به کار رفتن در كف ساختمان استفاده می شوند و خوبی آن جلوگیری از لیز خوردن است.

سنگ مرمر :

در دوره های گذشته، پادشاهان و سزار ها برای عمارت های با شکوه خود طرفدار سنگ کفپوش با جنس مرمر بودند، در این روزها هم هنوز اغلب مردم این سنگ را برای پوشش کف منازل خود برتری می دهند. درصورتی که این سنگ خیلی سریع خش می گیرد و بسیار زود هم لک می شود، ولی سنگی است حاوی شخصیت و هویت که به ساختمان شما زیبایی و فره ویژه ای را می دهد که هیچ چیزِ دیگری توانا به چنین امری نیست، سنگ مرمر اگرچه سخت تر و انعطاف پذیرتر از سنگ تراورتن می باشد ولی برای نگهداری آن نیاز به دقت زیادتری است.

سنگ مرمریت :

از میان گونه های متفاوت سنگ، برترین گونه سنگ کفپوش مرمریت است. زیبایی و ساب پذیری مناسب سنگ های مرمریت سبب شده تا در کارخانجات سنگبری، توانا باشند تا گونه مرغوب آن را حتی تا سایز 1×1 متر و گاهاً زیادتر هم بِبرند. ابعاد معمول و استاندارد سنگ های مرمریت کف فرش  به قرار 30×30 و 40×40 و 50×50 و 60×60 (ابعاد به سانتیمتر می باشند) است.

برترین مورد های مرمریت برای این هدف: مرمریت دهبید، مرمریت خوی، مرمریت نمین، مرمریت خوبسنگان، مرمریت آباده، مرمریت صلصالی و مرمریت فراز می باشند و از سنگ های مرمریت ضعیف که بایستی دقت کرد برای کف فرش از آن ها به کار نرود مرمریت کوه سفید قم است، که به علت دارا بودن اندازه های فوق العاده زیاد آهک به هیچ وجه برای کاربرد در کف خوب نیست.

برای فرش مکان های داخلی ساختمان های اداری و یا تجاری هم مرمریت فوق العاده خوب است؛ اما برای این فضا ها بایستی از مرمریت فوق العاده مرغوب به کار گرفت، برای اینکه این فضا‌ها بیشتر از فضای خانه پاخور دارند و همچنین سطح کف اینطور فضاها به وسیله فرش و یا موکت پوشیده نمی شود و برای این هدف یکی از مقاوم ترین گونه های سنگ مرمریت که می توان پیشنهاد کرد مرمریت خوی و مرمریت خوبسنگان است.

سنگ کفپوش ، سنگ کف ، خرید سنگ کفپوش ، سنگ کف پوش ، خرید سنگ کف ، خرید سنگ

– پایان قسمت اول – برای مطالعه قسمت دوم کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *