اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

بهترین سنگ نما چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

معیارهای انتخاب سنگ ساختمانی ، انتخاب سنگ ساختمانی ، سنگ ساختمانی مناسب ، خرید سنگ ساختمانی ، سنگ ساختمانی ، بهترین سنگ نما ، سنگ تراورتن آبگرم محلات ، سنگ تراورتن بدون شوره

استفاده از سنگ طبیعی به عنوان نما در طول سال ها پیشرفت فنی زیادی را نشان داده است. امروزه سیستم های ساخت و ساز جدید نصب آن را تسهیل کرده و عملکرد آن را افزایش می دهد. در این میان سنگ طبیعی تراورتن یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین مصالح مورد استفاده در دیوارهای خارجی به دلیل دوام و ماندگاری آن است و می توان سنگ تراورتن آبگرم محلات را بهترین سنگ نما دانست. بافت خاص و خشن سنگ تراورتن باعث می شود که استفاده از این سنگ ها در نمای ساختمان یا سنگفرش فضاهای بیرونی قدمت و اصالت خاصی ببخشد.

امروزه استفاده از سنگ تراورتن در اکثر طرح های معماری رایج شده و در طول دهه گذشته به طور فزاینده ای برای استفاده در نما محبوب شده است. طراحانی که روی معماری متنی کار می کنند، متوجه می شوند که استفاده از آن چند وجهی است. علاوه بر جرم حرارتی، روکش سنگ بسیاری از ویژگی های دیگر را نیز ارائه می دهد که آن را برای استفاده نمای خارجی ساختمان ایده آل می کند. سنگ طبیعی در اشکال، اندازه ها و بافت های مختلفی وجود دارد.

سنگ تراورتن بسته به استفاده، ضخامت و تخلخل نیز می تواند متفاوت باشد. در نهایت، سنگ طبیعی را می توان به صورت محلی یا در فاصله بسیار کمی با توجه به منطقه تهیه کرد. این به ماده اجازه می دهد تا ردپای کربن نسبتا کم داشته باشد. روکش سنگ به طور گسترده ای در طراحی معماری کلاسیک مورد استقبال قرار گرفته است، با این حال، تعداد موارد استفاده در معماری معاصر نیز رو به افزایش است. با محبوبیت آن، بسیاری از طراحان در حال حاضر خود را در مورد تفاوت های ظریف و خواص مختلف سنگ طبیعی آموزش می دهند.

سنگ تراورتن، می تواند کاملا متخلخل باشد و به راحتی لکه دار شود. در صورت نیاز، این فضاهای خالی را می توان با موادی که رنگ آنها مطابقت دارد، پر شود. وقتی به درستی انجام شود، چشم غیر مسلح نمی تواند تفاوت را تشخیص دهد. علاوه بر این، یک سطح پر شده را می توان با روکش اپوکسی آب بندی و/یا صیقل داد. این درمان آن را برای روکش خارجی، جایی که سنگ در معرض عناصر رطوبت، گرما و غیره قرار می گیرد، ایده آل می کند.

به عنوان یک محصول نهایی، اسلب های سنگی گاهی اوقات با یک روکش شفاف مهر و موم می شوند که اغلب آنها را در برابر لکه مقاوم می کند. این به عنوان پوشش براق شناخته می شود. یک روکش براق بازتاب های زیادی را به خود جلب می کند و می تواند حتی برای فروتن ترین سنگ ها بسیار جذاب باشد.

بهترین انتخاب برای سنگ نما ی ساختمان

اما اگر به دنبال یک سنگ تراورتن کاملا طبیعی دست کاری نشده هستید، سنگ تراورتن آبگرم محلات می تواند گزینه انتخابی خوبی باشد و انتظارات شما را از یک سنگ طبیعی باکیفیت برآورده کند. امروزه با توجه به استقبال همگان از سنگ تراورتن ابگرم محلات ، میتوان آن را یکی از بهترین سنگ نما های حال حاضر دانست که در سرما و گرما بسیار خوب عمل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *