سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

تراورتن در اهواز

تراورتن در اهواز

مقاومت بالای سنگ تراورتن

اگر بخواهیم نشانه های طبیعت را دنبال کنیم در میابیم که سنگ نماد شکوه و استقامت است. اما این صفت در مقایسه با اشیا دیگر قابل پذیرش است، برای ارزیابی دقیق تر اگراین مقایسه را بین سنگ ها انجام دهیم می بینیم که بعضی از سنگ ها سخت ترند و مقاومت بالاتری دارند برای همین از آنها استفاده کاربردی می‌ شود، از نمونه آنها سنگ تراورتن آبگرم محلات که یکی از بادوام ترین سنگ ها در شرایط محیطی مختلف به شمار می‌ آید. با این حال منعطف بودن تنها ویژگی بارز تراورتن نیست! بلکه این سنگ دارای زیبایی ظاهری، تخلخل مناسب ثبات رنگی و … می باشد برای همین در صنعت ساختمان سازی جایگاه ویژه‌ ای دارد به طوری که اگر وارد محله ای شویم که به نمای تراورتن مزین شده باشد ناخودآگاه خیره می مانیم و زبان به تحسین می گشایم.

تراورتن در اهواز

تراورتن در اهواز

شست و شوی آسان سنگ تراورتن در شهر آلوده اهواز

سنگ تراورتن در تمام نقاط ایران به کار رفته است یکی از این جاها شهر اهواز است. اهواز شهری در مرکزیت استان خوزستان می باشد که در اکثر فصل‌ ها اقلیم گرم و شرجی دارد. علاوه بر این‌ ها وجود ریزگرد های فراوان در هوا موجب آلودگی فضا شهری می شود در این صورت انتخاب سنگی که در برابر تابش اشعه UV خورشید مقاوم باشد دارای ضرورت است، به علاوه باید شستشویی آسان داشته باشد. با مقایسه سنگ ها، تراورتن هم مقاومت بالاتری دارد و هم شست و شوی آن بسیار کم هزینه و آسان و سریع می باشد، پس می‌توان گفت برای فضای شهری اهواز تراورتن سنگی مناسب است.
از بین طیف رنگی، رنگ کرم آن به دلیل چرک تاب بودن و جذب گرمای پایین می تواند انتخابی هوشمندانه باشد.

نمای شهری با استفاده از سنگ تراورتن  در اهواز

با توجه به موارد ذکر شده سنگ تراورتن می‌تواند زیبا بخش شهر اهواز باشد بهتر است بدانید سنگ تراورتن در سورت های مختلف و با درجه بندی سوپر، ممتاز، درجه ۱ و ۲ در بازار موجود است و عوامل متعددی در قیمت گذاری آن دخیل هستند. از بین نمونه های مختلف سنگ تراورتن، یکی از سنگ های خوش نام و شناخته شده سنگ تراورتن آبگرم محلات است که طیف رنگی بالایی دارد، از کرم مایل به سفید، بژ شکلاتی تا قهوه ای تیره موجود است. این سنگ دارای تخلخل بوده در زمان فراوری سطح آن با مواد مرغوب اپوکسی و رزین پوشانده می شود و مورد ساب قرار می گیرد و ساب پذیری زیادی دارد. در ابعاد عرضی ۴۰ سانتی متر موجود است ضخامت این سنگ یک و نیم الی دو سانتی متر می باشد که نزدیک به استانداردهای جهانی است. تراورتن آبگرم با ثبات رنگی بالا با قیمتی مناسب به صورت اینترنتی هم به فروش میرسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *