سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

تراورتن در دزفول

تراورتن در دزفول

ویژگی های بارز سنگ تراورتن

از دیرباز تاکنون انسان برای بالا بردن کیفیت زندگی خود در تلاش بوده است و پیشرفت هایی چشمگیر در زمینه معماری و زیبا سازی پیرامون خود داشته است، در این راه از مصالح مختلف برای زیبایی و دوام محل سکونت خود بهره مند شده از جمله این مصالح می‌توان به سنگ های ساختمانی اشاره کرد تراورتن نمونه ای درست برای پوشش دهی ساختمان هاست.

تراورتن در دزفول

تراورتن در دزفول

این سنگ لوکس از زمان یونان باستان مورد اقبال معماران و حتی مجسمه سازی مانند میکل آنژ بوده و از اهمیت آن نمی‌توان غافل شد.
اما باید بدانیم چه ویژگی هایی سبب شده که انسان از تراورتن دست نکشد، اینجا به چند نمونه از این دلایل اشاره می کنیم:

  • انعطاف پذیری بالا
  • دوام در برابر حرارت و برودت و سازگاری محیطی
  • توان بالا در برابر آتش سوزی
  • طیف رنگی وسیع
  • برش و ساب پذیری بالا
  • تخلخل
  • عایق حرارتی و صوتی بودن
  • ثبات در رنگ
  • و …

سنگ تراورتن انتخابی درست برای نمای شهری دزفول

دزفول از شهرهای استان خوزستان است که در تابستان هوای گرم و شرجی دارد به طوری که در این فصل از سال دمای هوا به بیش از ۴۹ درجه سانتی گراد می رسد. در چنین شرایطی باید سنگی را برای نما استفاده کرد که سازگاری بالایی با محیط داشته باشد. سنگ‌ تراورتن در مقایسه با سنگ مرمریت و گرانیت ثبات رنگی بالاتری در برابر تابش آفتاب و لکه پذیری دارد، مثلاً: اگر بر روی سنگ مرمریت لکه و کثیفی بنشیند تنها با پولیش از بین می‌ رود اما تراورتن با کمترین هزینه و زمان به آسانی به حالت اول باز می گردد. همچنین تراورتن به دلیل تخلخل مناسب چسبندگی بالایی با ملات دارد، با وجود اختلاف دما در شبانه و روز در مناطق گرمسیر ریزش و ترک خوردگی در سنگ به وجود نمی آید.

قیمت سنگ تراورتن در دزفول

سنگ تراورتن آبگرم محلات وسیله ای برای زیبا سازی و جلای ساختمان هاست و می تواند شکوه بخش محله های شهری و روستایی باشد. این سنگ در عین لوکس بودن دارای قیمت مناسبی است.
پس از استخراج راهی کارخانه‌ های سنگ بری شده و فرآوری می شود. یکی از برندهای معروف ترین سنگ تراورتن، آبگرم محلات است که بافتی متراکم، تنوع رنگی بالا و کیفیتی منحصر به فرد دارد. این تراورتن در ابعاد عرضی ۴۰ سانتی متر، طول آزاد و ضخامت ۱/۵ تا ۲ سانتی متر عرضه می شود. سطحی صیقلی و شفاف داشته و در سورت های مختلف به فروش میرسد. این سنگ به دلیل عدم ناخالصی، رنگ روشن کیفیت و دوام زیادی دارد و بسیار به صرفه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *