سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

خرید سنگ مرمریت

خرید سنگ مرمریت

سنگ مرمریت چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از سنگ های آهکی مرمریت نام دارد که در زبان انگلیسی به آن Marble Stone می گویند این سنگ از دگرگونی مواد در طول زمان به وجود می آید. بخشی از زیبایی مرمریت حاصل کانی های مختلفی است که رنگ هایی را در آن پراکنده است. کلسیت با فرمول شیمیایی caco۳ کانی مهم مرمریت را تشکیل می دهد تبلور در این سنگ با گذشت زمان افزایش می‌یابد، به سنگی که بیشترین ساختار بلوری را داراست سنگ چینی می گویند.

خرید سنگ مرمریت

خرید سنگ مرمریت

تنوع رنگی بالای این سنگ از ویژگی های خاص آن به حساب می آید. از نمونه این رنگ ها مرمریت سفید، مرمریت سیاه، مرمریت کرم، مرمریت قهوه‌ای، مرمریت قرمز، مرمریت طوسی، مرمریت نسکافه ای و مرمریت صورتی است. البته توجه کنید که در بازار بسیاری از این سنگ ها را با نام معدنشان می شناسند. در ایران معادن بسیاری هست که سنگ مرمریت را از آنها استخراج می کنند.
کاربرد این سنگ علاوه بر موارد ساختمانی در مجسمه سازی، دکوراسیون و فضای داخلی ساختمان ها، کانتر آشپزخانه، روشویی دستشویی، رنگ دیوارها و سنگ آرامگاه است. همچنین مرمریت یک خنثی کننده اسید می باشد و در حاصلخیزی خاک موثر است.

در خرید سنگ مرمریت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در هنگام خرید سنگ مرمریت باید به چند مورد توجه کرد در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

  • در انتخاب رنگ سنگ بهتر است به دکوراسیون و همخوانی سنگ با معماری بنا توجه کرد‌.
  • به اختلاف قیمت در انتخاب انواع این سنگ متناسب با بودجه و توان خریدار توجه شود.
  • تهیه سنگ مرمریت از فروشگاه های دارای اعتبار و ضمانتِ اصالت، مرغوبیت و قیمت هستند انجام پذیرد که نکته ای بسیار مهم است.

اما چه عواملی بر قیمت سنگ مرمریت تاثیر گذار است؟

برای مثال مقاومت سنگ در برابر فشار، جذب آب کمتر، تراکم ساختاری، یکنواختی و یکدست بودن سنگ از جمله پارامتر هایی هستند که در قیمت‌گذاری سنگ مرمریت تاثیرگذار است.
از دیگر نکاتی که در خرید این سنگ باید مورد توجه قرار گیرد که البته بر قیمت سنگ تأثیرگذار است فرآوری مناسب سنگ ابعاد و نوع برش در مرمریت که معمولاً در ابعاد ۶۰ در ۶۰، ۴۰ در ۴۰، ۳۵ در ۴۰، و ۸۰ در ۸۰ و اسلب عرضه می شود. هر چه ابعاد سنگ بزرگ تر باشد قیمت بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.
برای خرید بهترین سنگ مرمریت می توانید به سنگبری گیتی‌استون در رضوانشهر اصفهان مراجعه نمایید امکان خرید این سنگ زیبا بصورت اینترنتی نیز وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *