سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

سنگ محلات ارزان

سنگ محلات ارزان

سنگ تراورتن از دیرباز تا اکنون

حدود ۶۰۰ هزار سال است که در ایران از معادن انواع سنگ استخراج می ‌کنند، همین امر سبب شده که سازه هایی با نمای سنگی بسیار مجلل و زیبا داشته باشیم. نمونه ای از این سنگ ها در ساخت بناهایی چون تخت جمشید نیز به چشم می خورد، با بررسی هایی که بر روی بناهای مدفون شده در خاک می توان به این موضوع پی برد که استفاده از سنگ نمای ساختمان در گذشته به روش های سنتی صورت گرفته و به مرور زمان پیشرفت های زیادی در این زمینه ایجاد شده است. در گذشته به دلیل نبود اطلاعات کافی در این باره و ابزار ابتدایی برای استخراج سنگ، این کار بسیار پر زحمت و سخت بود و برای آسان تر شدن کار از معادن سطح زمین و روباز با ابزار دستی استفاده می ‌شد. اما در حال حاضر و با وجود دستگاه های مخصوص برای استخراج این کار سرعت گرفته و راحت تر شده است همین پیشرفت امکان استخراج سنگ های زیرزمینی را نیز فراهم کرد.

سنگ محلات ارزان

سنگ محلات ارزان

از دلایل استخراج سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از جمله سنگ های استخراجی است که بافتی رسوبی و متخلخل دارد و برای نماهای مدرن و کلاسیک استفاده می شود و تنوع رنگ بالایی دارد که مرغوب ترین و محبوب ترین نوع آن کرم مایل به سفید است، مقاومت بالای این نوع سنگ باعث استفاده آن در نمای بیرونی ساختمان شده است. این سنگ با ویژگی ‌هایی که دارد از دیگر سنگ ها متمایز شده ویژگی هایی همچون مقاومت بالا، صیقل پذیری، تنوع رنگی، زیبایی ظاهری برای نمای بیرونی و نیز این سنگ عایق صوتی و گرمایی و سرمایی بسیار خوبی است دلیل این ویژگی وجود حفره هایی در ساختار آن است و همچنین ویژگی های منحصر به فرد دیگری به این سنگ بخشیده است.
از دیگر دلایل استخراج سنگ تراورتن می توان به ثبات رنگ آن با گذر زمان اشاره کرد، نصب این سنگ بسیار آسان بوده که این نتیجه تخلخل و رزین کاری روی آن است که قدرت چسبندگی با ملات را افزایش می دهد.

ویژگی های سنگ ارزان تراورتن آبگرم محلات

سنگ تراورتن آبگرم محلات به دلیل مزایایی که دارد بسیار پرطرفدار و محبوب است. این سنگ در کنار تمام ویژگی های خوبی که دارد خرید آن مقرون به صرفه است و از نظر قیمت نسبت به نمونه های مشابه برای نما قیمت ارزان تری دارد. سنگ محلات ارزان جزو سنگ هایی است که تیشه خوری خوبی دارد و به خوبی برش می خورد به همین دلیل در ابعاد و شکل های متفاوت و دلخواه با کاربردهای گوناگون عرضه و مورد استفاده قرار می گیرد‌. به طور معمول طول تراورتن آبگرم محلات به ۴۰ سانتی متر می‌رسد. قیمت آن با توجه به المان های کارشناسی تعیین می شود که به رنگ، جنس، ابعاد و… آن بستگی دارد.

 

جهت سفارش سنگ محلات و خرید مستقیم سنگ از کارخانه ، با شماره 09133324065 تماس حاصل فرمایید و یا برای ثبت سفارش حضوری به آدرس اصفهان-تیران-منطقه صنعتی رضوانشهر-فاز۱-خیابان یکم شرقی-سنگبری شهاب سنگ مراجعه نمایید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *