سنگ مرمریت, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

قیمت سنگ مرمریت

قیمت سنگ مرمریت

سنگ مرمریت یکی از پرکاربردترین سنگ ها در صنعت ساختمان سازی می باشد که به دلیل داشتن ویژگی های ظاهری مثبت موارد استفاده زیادی دارد. قیمت سنگ مرمریت با توجه به فاکتورها و عوامل گوناگون متفاوت است در ادامه در مورد قیمت سنگ مرمریت اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم. این سنگ به دلیل داشتن ظاهر زیبا و مقاومت بالا جزو سنگ های مرغوب به شمار رفته و برای طراحی فضای داخلی ساختمان استفاده می شود.

"<yoastmark

مزایای سنگ مرمریت

یکی از مزایای سنگ مرمریت تنوع زیاد در طراحی می باشد چرا که این سنگ در طرح ها و رنگبندی های مختلف وجود دارد. این سنگ دارای بافت متراکم بوده و ظاهری جذاب دارد‌. باید اشاره کنیم که جذب آب این سنگ بسیار کم بوده و بر روی آن خلل وجود ندارد. از جمله ویژگی‌ های مثبت این سنگ می توان به صیقل پذیر بودن آن اشاره کرد.
به همین جهت برای طراحی کف ساختمان و نمای داخلی کاربرد زیادی دارد. این سنگ تخلخل پایین داشته و دارای سطح یکدست می باشد. از طرف دیگر از آنجایی که این سنگ در کشور ما تولید می‌ شود دارای قیمت بسیار مناسب است. همانطور که اشاره کردیم سنگ مرمریت دارای سختی و مقاومت بالا بوده و در برابر آتش استحکام بالایی دارد.

کاربرد سنگ مرمریت

همانطور که اشاره کردیم قیمت سنگ مرمریت نسبت به مدل های دیگر مناسب تر می باشد به همین جهت در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. از آنجایی که دارای ظاهری بسیار جذاب و زیبا است از آن برای تزیین نمای داخلی ساختمان استفاده می کنند. از طرف دیگر برای پوشش دیوارها نیز کاربرد دارد. این سنگ زیبا برای ساخت کف ساختمان ها نیز استفاده می شود.
از دیگر کاربرد این سنگ می توان به طراحی پله و راه پله ها اشاره کرد. همچنین در ساخت سنگ کف آسانسور از این سنگ استفاده می کنند. در ساخت کف پارکینگ و دیوارهای پارکینگ کاربرد دارد. سنگ مرمریت برای طراحی صفحه کابینت استفاده می شود. علاوه بر ساختمان سازی در تولید مصنوعات سنگی نظیر مجسمه ها و میز جلو مبلی نیز کاربرد دارد.

قیمت سنگ مرمریت

همانطور که اشاره کردیم این مدل از سنگ ها در داخل کشور ما یافت می‌ شوند و به همین دلیل قیمت به صرفه ای دارند. چندین عامل در قیمت سنگ مرمریت تاثیر گذار هستند. از جمله عوامل تاثیرگذار می‌ توان به ساب سنگ اشاره کرد. هرچه میزان ساب بیشتر باشد قیمت بیشتری خواهد داشت. سنگ های ساختمانی به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند.
سنگ های با کیفیت دارای قیمت بیشتری هستند. عامل تاثیرگذار دیگر رنگ سنگ مرمریت است. همانطور که می دانیم هرچه رنگ سنگ روشن تر باشد قیمت بیشتری دارد این قضیه در مورد این سنگ نیز صدق می کند. بنابراین سنگ مرمریتی که دارای رنگ روشن است قیمت بیشتری دارد.

جمع بندی

در این مطلب در مورد سنگ مرمریت و قیمت آن اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم. همانطور که اشاره کردیم این محصولات دارای قیمت مناسبی هستند. سنگ مرمریت روشن قیمت بیشتری دارد. به علاوه سنگ های مرمریت مقاومت بالایی در برابر آتش و عوامل محیطی داشته و جزو پرطرفدارترین سنگ ها در صنعت ساختمان سازی به شمار می روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *