سنگ مرمریت, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

سنگ کف مرمریت

سنگ کف مرمریت

از بهترین سنگ هایی که قدرت چسبندگی آن با ملات بالا است، سنگ مرمریت است، در واقع قدرت چسبندگی سنگ های مرمریت با ملات بیشتر از سنگ های گرانیت است. در فضای داخلی ساختمان های کم تردد که در معرض رطوبت نیستند سنگهای مرمریت انتخابی مناسب و ایده آل هستند.

سنگ کف مرمریت

سنگ کف مرمریت

سنگ مرمریت چیست

یک سنگ آهکی و طبیعی است که در میان طراحان ساختمانی محبوبیت زیادی دارد. یکی از رایج ترین کاربرد های سنگ مرمریت استفاده از آن در کف ساختمان ها می باشد. سنگ مرمریت از انواع سنگ های ساختمانی بوده که در مناطق مختلفی استفاده می شود. کشور ما از غنی ترین کشور ها در استخراج سنگ های مرمریت است. البته از سنگ مرمریت تنها در کف ساختمان استفاده نمی شود، بلکه به دلیل ویژگی ساختاری که دارد در قسمت های مختلف ساختمان کاربرد دارد.

مزایای استفاده از سنگ مرمریت کف

از مزایای سنگ مرمریت می توان به تنوع رنگی بالا اشاره کرد. در کشور ما سنگ مرمریت بیشترین میزان استخراج سنگ را به خود اختصاص داده است. از محاسن سنگ های مرمریت می توان به تنوع رنگی و تم رنگی متفاوت اشاره کرد، در واقع تم رنگی سنگ های مرمریت از رنگ های روشن مانند کرم تا رنگ های تیره مانند مشکی موجود است. بنابراین در طراحی دکوراسیون کف خانه می توانید طیف گسترده ای از سنگ مرمریت را انتخاب کنید. تراکم و ساب پذیری سنگ های مرمریت بسیار بالا است از این رو پرداخت های صیقلی بر روی آن ها انجام می شود. البته در مکان های پرتردد نباید از سنگ های مرمریت صیقلی استفاده کرد، چرا که موجب لغزندگی و سرخوردگی اشخاص می شود.

قیمت و انواع سنگ كف مرمریت

امروزه از سنگ های مرمریت در کف ساختمان ها استفاده می شود که تعدادی از سنگ های مرمریت به دلیل رایج بودن قیمتی مقرون به صرفه و ارزان دارند و تعداد دیگر به دلیل کمیاب بودن قیمتی گران تر دارند. بنابراین می‌ توان رنج قیمتی سنگ مرمریت را به دلیل تنوع زیاد گسترده دانست‌. البته قیمت سنگ مرمریت کف بر اساس عوامل مختلفی مانند نوع سنگ، کیفیت فرآوری و سایز و ابعاد متغیر می باشد‌. با این حال شما می توانید متناسب با میزان بودجه ای که در نظر گرفته‌ اید قدرت انتخاب بالایی داشته باشید. سنگ مرمریت انواع مختلفی دارد که می‌ توان به سنگ های مرمریت دهبید، سنگ مرمریت کاپوچینو، پرشین سیلک، سنگ مرمریت لاشتر اشاره کرد. البته سنگ های نامبرده شده از رایج ترین و محبوب ترین سنگ های مرمریت کف هستند.

جمع بندی

سنگ مرمریت از سنگ های رایجی است که انواع پرداخت ها بر روی آن انجام می گیرد که می توان به مات، بوش همر، تیشه ای و صیقلی اشاره کرد. این سنگ به دلیل ظاهر بسیار زیبا و تنوع رنگی گسترده ای که دارد زیبایی محیط را حفظ کرده و دکوراسیون محیط را خاص و مجلل می کند. سنگ مرمریت در پروژه های لوکس و مجلل به عنوان یک سنگ زینتی استفاده می‌ شود‌. از سنگ های مرمریت کف در مراکز تجاری لوکس و هتل های مجلل، واحدهای مسکونی مدرن برای کف سازی محیط استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *