اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

بهترین سنگ کفپوش تراورتن است؛ چرا ؟

سنگ تراورتن در کف ساختمان ، سنگ تراورتن در کف ، استفاده از سنگ تراورتن برای کف ساختمان ، خرید سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نوعی سنگ آهک رسوبی است که در زیرزمین تحت فشار و حرارت شدید قرار گرفته است و معمولاً در نزدیکی چشمه های آب گرم و غارهای آهکی یافت می شود. خوشبختانه در ایران نیز معادن زیادی از این سنگ از جمله در محلات موجود است و امروزه بنا به دلایل متعددی استفاده از سنگ تراورتن کرم علاوه بر استفاده در محیط خارجی ساختمان به عنوان سنگ کفپوش تراورتن در نمای داخلی ساختمان نیز رواج یافته است.

سنگ تراورتن آبگرم محلات یکی از پرطرفدارترین سنگ هاست که مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی داشته و با قرار گرفتن در برابر شرایط جوی مختلف آسیب ندیده و شکل سابق خود را حفظ می کند.

دلایل برتری استفاده از سنگ تراورتن به عنوان کف پوش ساختمان

مقاومت بالا

مقاومت سنگ تراورتن در برابر ضربه و سایش را می توانید در یکی از معروف ترین ساختمان های ساخته شده از آن یعنی کولوسئوم روم را مشاهده کنید، با توجه به تاریخچه این بنا پی به قدمت استفاده از این سنگ در نمای ساختمان ها و نیز در بخش های داخلی ساختمان می برید. همین دوام و مقاومت بالای این نوع سنگ بویژه سنگ تراورتن آبگرم محلات در برابر ضربه آن را برای استفاده در مکان هایی چون کف حیاط و دور استخر به یک گزینه عالی تبدیل می کند.

تنوع رنگ و طرح

سنگ تراورتن در رنگ های مختلف بژ و قهوه ای، خاکستری، زرد، قرمز، لیمویی و برخی نزدیک به سفید و کرم وجود دارد به صورت طرح های موج دار و بدون موج به بازار عرضه می شوند، سنگ تراورتن بیشتر بصورت ترکیبی از سایه ها و الگوهای مختلف این رنگ ها است که ظاهری خطی و شبیه چوب به این محصول می دهد. تفاوت رنگ در این سنگ ها اغلب در نتیجه وجود ناخالصی ها در زمان تشکیل سنگ حاصل می شود.

برش و شکل گیری آسان

سنگ تراورتن در مقایسه با سنگ هایی مانند سنگ مرمر و گرانیت بسیار سبک تر بوده و برش و شکل دادن آن آسان تر است، بنابراین نصب آسان و خوبی دارد.

مقاوم در برابر حرارت و فشار

به دلیل فرایند تشکیل سنگ تراورتن، این سنگ بویژه در برابر گرما و فشار بسیار مقاوم شده است و از این جهت آن را به یک مصالح ساختمانی ایده آل برای پروژه های داخلی و خارجی مانند شومینه، کف حیاط و اطراف استخر تبدیل کرده است.

از دیگر ویژگی هایی که سنگ تراورتن محلات را به یکی از بهترین گزینه ها برای کف پوش ساختمان تبدیل می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سنگ تراورتن به دلیل خاصیت تخلخلی که دارد، به هنگام استفاده به عنوان یکی از مصالح ساختمانی سیمان و چسب را به خوبی به خود جذب کرده و عایق صدا و حرارتی مناسبی پیدا می کند و خاصیت انبساط و انقباض نیز می یابد.

در صورت تمایل به تهیه سنگ تراورتن به عنوان کفپوش برای ساختمان های خود می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم در رابطه با انواع و قیمت سنگ های تراورتن را از مشاوران ما دریافت نمایید.

لباس ساختمان خود را با خیال راحت به ما بسپارید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *