اطلاعات عمومی, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

از مشخصات سنگ ساختمانی باکیفیت چه می دانید ؟

ویژگی سنگ های ساختمانی و خرید سنگ

سنگ تراورتن یکی از باکیفیت ترین مصالح ساختمانی در پروژه های ساخت و ساز به شمار می رود. در واقع کیفیت بالا، تنوع در رنگ و کاربرد فراوان، آن را از سایر نمونه ها تمایز می کند. از مورد استفاده از این سنگ ساختمانی می توان به نمای داخلی و بیرونی ساختمان، کفپوش، کناره های استخر، پله، حمام، حیاط و غیره اشاره نمود.

ویژگی های یک سنگ ساختمانی باکیفیت

یکی از نکات مهم در پروژه های ساختمانی، استفاده از مصالح و متریال باکیفیت می باشد. در واقع به کارگیری مواد باکیفیت می تواند به کاهش هزینه های تعمیر در آینده کمک نماید. یکی از مصالح پرکاربرد، سنگ های تراورتن می باشند که نمونه های مختلفی از آن در بازار وجود دارد. در این قسمت می خواهیم شما را با ویژگی های سنگ ساختمانی درجه یک آشنا کنیم.

  • از ویژگی های یک سنگ ساختمانی باکیفیت می توان به ظاهر یکدست و بدون ترک و خش آن اشاره نمود.
  • استحکام و مقاومت، یکی دیگر از خصوصیات سنگ های ساختمانی می باشد. این نکته برای نمای ساختمان بسیار اهمیت دارد؛ زیرا نمای خارجی ساختمان در معرض بیشترین آسیب قرار دارد و به همین جهت انتخاب سنگ باکیفیت و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از جمله باران، رطوبت، حرارت و غیره بسیار اهمیت دارد. جالب است بدانید آلودگی صوتی هم ممکن است باعث جدا شدن سنگ از کار شود و به همین خاطر پیشنهاد می کنیم حتما در زمان خرید به قدرت چسبندگی سنگ هم توجه فرمایید.
  • از ویژگی های سنگ خوب می توان به ابعاد و وزن آن اشاره نمود. در واقع سنگ باید با توجه به محل نصب به راحتی برش بخورد. با توجه به اینکه سنگ های تراورتن کاربرد های مختلف دارند؛ این ویژگی بسیار حائز اهمیت است.

همانطور که مطالعه کردید در هنگام خرید، باید ویژگی های یک سنگ خوب را بررسی کرده تا بتوانید بهترین نمونه را خریداری نمایید. با توجه به اینکه نمونه های مختلفی از سنگ ساختمانی در بازار وجود دارد؛ ما کار شما را راحت کرده و سنگ تراورتن آبگرم محلات که به تراورتن محلات معروف است را پیشنهاد می کنیم. این سنگ سالهاست که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفته و امتحان خود را پس داده است.

مشخصات سنگ تراورتن ابگرم محلات

  • این سنگ تراورتن دارای رنگ های روشن و خیره کننده ای است و به همین دلیل استفاده از آن در نمای خارجی و داخلی، جلوه زیبایی را ایجاد می کند. هم چنین یکی از پرطرفدار ترین نمونه، سنگ تراورتن کرم می باشد که به کار بردن آن در نمای اصلی ساختمان، چهره خیره کننده ای را به ساختمان می بخشد.
  • از ویژگی های بارز سنگ تراورتن کرم محلات، قدرت چسبندگی بالا می باشد. همانطور که می دانید این ویژگی برای سنگ هایی که در نمای ساختمان استفاده می شوند؛ بسیار اهمیت دارد. از آنجا که این سنگ قدرت چسبندگی زیادی با سیمان دارد؛ محکم روی نما خارجی نصب می شود.

سنگ های تراورتن یکی از مصالح عالی و باکیفیت در ساختمان سازی به شمار می روند. این سنگ با توجه به کیفیت بالا، نسبت به نمونه های دیگر دارای قیمت مناسبی می باشد. امیدواریم خواندن این مقاله به شما در انتخاب سنگ ساختمانی باکیفیت کمک نماید.

لباس ساختمان خود را به ما بسپارید | گیتی استون در رضوانشهر اصفهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *