اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

آخرین روش های استخراج سنگ تراورتن از معادن

استخراج سنگ های ساختمانی ، استخراج سنگ تراورتن

امروزه برای استخراج سنگ تراورتن از روش های متعددی بهره می برند، عوامل مختلفی در انتخاب روش استخراج سنگ از معادن تراورتن دخیل هستند که به شرح زیر است:

در گام اول ملاحظات زمین شناسی، به طور دقیق صورت می گیرد.

عوامل زیست محیطی را مورد بررسی قرار می دهند.

زمان سنجی برای جلوگیری از هدر رفت زمان در هنگام تولید یک بلوک را مشخص می کنند.

میزان هزینه ای که بطور مجموعه باید متقبل شوند تعیین می شود.

توجه به ایمنی و سلامت کارگران عامل دیگر می باشد.

کیفیت برش

سهولت کاربرد

و نحوه استخراج نیز المانهای انتخاب روش استخراج هستند.

با در نظر گرفتن و سنجیدن تمامی این موارد تصمیم می گیرند که از میان روش های: سیم برش الماس، ماشین اره زنجیری، ماشین برش با فشار آب کدام یک مناسب تر است. استخراج تراورتن در هر منطقه ای روش مخصوص به خود را دارد.

بررسی روش های استخراج تراورتن از معادن سنگ

همانطور که میدانید سنگ تراورتن از شناخته شده ترین سنگ های معدنی برای نمای ساختمان است. این سنگ در اشکال مختلف از معادن استخراج می شود در اینجا به توضیح چند مورد می پردازیم:

ماشین برش فشار آب (واتر جت) _ در این روش با فشار آب بر روی سنگ ها بطور خودکار شکاف هایی ایجاد می شود که موجب جداسازی سنگ از معدن می گردد.
روش ماشین کانالینگ _ از مته های برای ایجاد حفرات عمودی و افقی استفاده می شود پس از آن برای جداسازی کوپه های سنگ از دیواره معدن در سوراخ های حفر شده کیج هایی قرار می دهند، لازم به ذکر است که در این روش در فصول سرما از انجماد آب استفاده می کنند.

سیم اره _ در این روش برش سنگ به شکل بلوک صورت می گیرد سپس به کارخانه یا انبار منتقل می شوند، منظور از سیم اره سیم های آغشته به الماسی است که اطراف سنگ را می پوشاند پس از آن به اره ای بزرگ وصل می شوند با حرکت نوسانی یا پشت سر همِ این اره سنگ از معدن جدا می شود.

اره زنجیری _ اره ای که برای این کار استفاده می شود شبیه اره برقی است که در قطع درختان به کار می رود این اره چند کاره ی بزرگ تیغه های الماسی برای برش سنگ تراورتن دارد.

سنگ تراورتن آبگرم محلات با چه روشی از معدن استخراج می شود؟

با توجه به شرایط زیست محیطی و عوامل گوناگون دیگر کارشناسان و مهندسان به این نتیجه رسیده اند که بهترین روش استخراج سنگ ساختمانی از معادن سنگ تراورتن ابگرم محلات استخراج با ماشین اره زنجیری می باشد. در این روش سنگ ها به شکل مکعبی در ابعاد بزرگ استخراج می شوند سپس با ماشین حمل بار به کارخانه سنگبری منتقل می شوند و سپس به تراشیدن، تکه تکه کردن، جلا دادن، برش و تراش لبه های سنگ می پردازند. بعد از پرداخت مناسب سنگ تراورتن آبگرم به فروشگاه های سنگ ساختمانی منتقل می شود سنگ تراورتن آبگرم محلات طوری برش داده می شود که سطحی کاملا شفاف پیدا می کند این سنگ که دارای تخلخل ریز است با رزین و اپوکسی پوشیده می شود بنابراین کاملا به ملات چسبیده می شود. این سنگِ سبک و منعطف وزن ساختمان را در حد استاندارد نگه می دارد و به نمای آن جلا می دهد. سنگ تراورتن آبگرم محلات به دلیل استحکام سال ها ماندگاری دارد بدون شوره زدگی و خراش و خرد شدن مقاومت چشم انداز ساختمان را تضمین می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *