اطلاعات عمومی, سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

شناخت و اهمیت سنگ تراورتن سفید در معماری

سنگ تراورتن سفید ، سنگ تراورتن آبگرم محلات سوپر

همانطور که می دانید تاثیر رنگ ها در زندگی ما انکار ناپذیر است. امروزه علوم روانشناسی و زیبایی شناسی به رنگ ها اهمیت ویژه ای داده و یکی از اصیل ترین و خالص ترین آن ها را رنگ سفید می داند. کمتر کسی را می شناسیم که به این رنگ زیبا عشق نورزد و از آن استفاده نکرده باشد، رنگ سفید نشان دهنده صلح، صمیمیت پاکی، کمال و ملیح بودن است. بهترین سنگ تراورتن سفید…

در فرهنگ های مختلف سفید از جایگاه مثبت و قابل توجهی برخوردار است، مثلاً در برزیل سفید نشانه شکوه و جلال می باشد. به همین خاطر است که در دکوراسیون داخلی و خارجی از این رنگ استفاده های فراوان می شود. سفید از جمله رنگ هایی است که به خاطر سادگی همیشه تازگی خود را حفظ می کند و از مد نمی افتد.

جالب است بدانید رنگ سفید در معماری سنتی اروپایی بیشترین کاربرد را داشته است سنگ تراورتن سفید از مرغوب ترین و پرطرفدارترین نوع رنگهای سفید در معماری می باشد که در ادامه بیشتر با ن آشنا می شویم.

سنگ تراورتن بهترین نوع سنگ سفید

از آنجا که سنگ ها به بخشی جدا نشدنی از ساختمان تبدیل شده اند باید سنگ های سفید را بشناسیم. از معروف ترین سنگ های سفید در ساختمان سنگ تراورتن، سنگ مرمر و سنگ چینی می باشد. در هنگام خرید این سنگ ها باید به مواردی توجه کنیم

سنگ مرمریت: در خرید این سنگ که از قیمت بالاتری نسبت به سایر سنگ ها برخوردار است باید به عدم مقاومت کافی آن در برخورد با مواد اسیدی توجه کرد، به همین خاطر امکان خرد شدن و شکسته شدن آن بالاست است بنابراین گزینه مناسبی برای استفاده در نمای بیرونی نیست.

سنگ چینی: سنگ چینی در برخی برندها قیمت بالایی دارد که چندان به صرفه نمی باشد. بیشترین معایبی که می توان برای این سنگ به شمار آورد چسبندگی کمتر آن با ملات نسبت به دیگر سنگ ها است.

سنگ تراورتن سفید: این سنگ نسبت به سایر سنگ های سفید مقاومت بالاتری در شرایط مختلف آب و هوایی دارد، همچنین از قیمت مناسب تری نسبت به سایر سنگ ها برخوردار است. تراورتن سفید با فرآوری استانداردی که دارد از چسبندگی بالایی با ملات برخوردار است.

کیفیت سنگ سفید تراورتن آبگرم محلات چقدر است؟

سنگ مایل به سفید تراورتن آبگرم محلات از پرطرفدار ترین نوع خود است. که در زمان نصب و اجرا جلوه آن در کمال سادگی فوق العاده خیره کننده می نماید. این سنگ با کمترین ناخالصی مرغوب ترین سنگ سفید تراورتن محسوب می شود. فرآوری عالی این سنگ باعث شده است شاهد با کیفیت ترین مدل تراورتن باشیم.

سنگ سفید تراورتن آبگرم محلات معایب سایر سنگ های سفید را ندارد مثلاً: سنگ مرمر سرمای بیشتری را جذب می کند که موجب هدر رفت انرژی در ساختمان می شود. بعلاوه مرمر در نمای ساختمان کارایی بالایی ندارد، در صورتی که تراوردن سفید بسیار مناسب برای نمای بیرونی ساختمان می باشد. این سنگ با فرآوری منحصر به فرد خود با مرغوب ترین مواد از جمله رزین، اپوکسی و … چسبندگی بالایی در هنگام برخورد با ملات دارد که در سنگهای چینی خبری از این ویژگی نیست.

امروزه در رنگ سازی به کمک رنگ سفید که پایه ی اصلی در ترکیب یک سری رنگ بسیار روشن است رنگ های مختلفی مایل به سفید ساخته می شود که حتی از سفید پرطرفدارتر هستند سفید کاپوچینویی یکی از محبوب ترینِ این رنگ هاست که شامل تراورتن ابگرم محلات می شود با بهترین برش و ساب بسیار عالی بوده و مانند آینه می درخشد همچنین با گذشت زمان در هوای سرد و مرطوب هیچگونه شوره زدگی ایجاد نمی کند. این سنگ آهکی معمولاً در عرض ۴۰ سانتیمتر عرضه می شود، در هنگام خرید متقاضی می تواند به صورت دستچین آن را انتخاب کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *