سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

قیمت سنگ تراورتن

قیمت سنگ تراورتن

یکی از انواع سنگ برای استفاده نمای ساختمان سنگ تراورتن است که کیفیت بالایی در بین سنگ‌ها دارد و می‌توانید در مجموعه با قیمت مناسبی آن را تهیه نمائید.

معرفی سنگ تراورتن

در ابتدا باید بگوئیم که سنگ تراورتن یک سنگ طبیعی با سختی فوق العاده‌ای است که امروزه به صورت گسترده در ساخت‌وساز استفاده می‌شود.
این سنگ رسوبی شیمیایی که معمولا از مواد معدنی کربنات کلسیم تشکیل می‌شود، سبک‌های زیادی را در نمای ساختمان تکمیل می‌کند.
این سنگ طبیعی را در نمای داخل و خارج منزل قابل استفاده است و نصب آن باعث جذابیت‌های بصری در خانه می‌شود.
اصطلاح تراورتن از کلمه (تیبورتینوس) گرفته شده که برای نخستین بار در منطقه (زیرتیوولی) کشف شد و برای ساخت‌وساز و کارهای عمومی مورد استفاده رومی‌ها قرار می‌گرفت.
دقت کنید برای افزایش طول عمر سنگ تراورتن و استفاده مناسب آن باید خیلی تمیز آن را عایق‌بندی کنید و از خرد شدن و تکه تکه شدن آن جلوگیری نمائید.
همچنین دقت کنید که مواد اسیدی مانند شوینده‌ها و مایعات سفیدکننده، لیموترش، الکل و غیره ممکن است به این سنگ آسیب برساند.

قیمت سنگ تراورتن

قیمت سنگ تراورتن

مشخصات سنگ تراورتن

این سنگ خاصیت ارتجاعی دارد و مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی، صیقلی شدن و تراشیده شدن دارد که همین موضوع باعث می‌شود برای استفاده در نمای ساختمان و آثار معماری گزینه بسیار مناسبی باشد.
همانطور که قبلا گفتیم نصب سنگ تراورتن در هر جایی امکان‌پذیر است و جذابیت بصری آن باعث شده نمای زیبایی را به محیط القا کند.
این سنگ در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود که برخی از آن‌ها از خاصیت اشعه فرابنفش نیز برخوردار است و باعث افزایش کیفیت آن نیز خواهد شد.
طراحی مواج در برخی از انواع سنگ تراورتن باعث شده برای کار در آثار تاریخی انتخاب بسیار مناسبی باشد. در این سنگ هرچه تخلخل کمتری به کار رفته باشد، سنگ متراکم‌تر و ساب بهتری ارائه داده می‌شود.

قیمت سنگ تراورتن نمای ساختمان

انواع سنگ تراورتن جذابیت و نمای لوکسی دارد و نسبت به سنگ‌های مرمر و گرانیت مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود.
فاکتورهای مختلفی بر قیمت سنگ تراورتن تاثیرگذار است که از آن جمله به درجه کیفیت، رنگ، طرح و مقدار امواج به کار رفته در آن، نوع فرآوری، نوع رزین یا اپوکسی، توری پشت سنگ، میزان ساب یا پولیش سنگ، استفاده از اشعه فرابنفش و غیره می‌توان اشاره کرد.
در سنگ تراورتن تیره هرچه رنگ تیره‌تری داشته و موج‌های معمولی و منظم بیش‌تری در آن به کار رفته باشد، قیمت آن نیز بیش‌تر خواهد بود.
تخلخل بیش‌تر در این سنگ و تراکم بالاتر آن باعث افزایش قیمت سنگ تراورتن می‌شود.
کیفیت بالا در انواع سنگ تراورتن نیز باعث می‌شود محبوبیت بسیاری به دست آورد و به تبع، قیمت آن افزایش پیدا کند.
برای خرید و سفارش سنگ تراورتن می‌توانید به سایت مجموعه ما مراجعه کنید و علاوه بر آشنایی با مشخصات بیش‌تر آن، با کارشناسان تخصصی ما مشورت کنید.
توصیه می‌کنیم قبل از خرید با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرار کنید تا با اطمینان بیش‌تری خرید خود را انجام دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *