سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

خرید سنگ ساختمانی

خرید سنگ ساختمانی

در خرید سنگ ساختمانی به چه چیزهایی توجه کنیم؟

اگر بخواهیم سنگ تراورتن را از لحاظ ریشه شناسی نام بررسی کنیم درمیابیم که از زبان فرانسه گرفته شده است که به آن TRAVERTINE می‌ گویند. این سنگ با همین نام در برخی کشورها ایجاد ثروت کرده است، ایران نیز از آن جمله کشورهایی است که دارای سنگ تراورتن می باشد.

خرید سنگ ساختمانی

خرید سنگ ساختمانی

این سنگ متخلخل بوده یعنی بر روی آن فرج و حفره‌هایی‌ وجود دارد که آنرا اسفنجی شکل کرده است. تراورتن بعد از برش با مواد اپوکسی و رزین حفره زدایی می شوند. همین ویژگی موجب شده است که چگالی ساختمان پایین بیاید و مقاومت آن در برابر تغییرات جوی تضمین شود.
در خرید سنگ ساختمانی باید توجه داشت که سنگ خریداری شده چه ویژگی هایی دارد و در کدام رنج قیمتی قرار می‌ گیرد، مثلاً: قطر و ضخامت در خرید این سنگ تاثیر دارد همچنین رنگ تراورتن هرچه روشن تر باشد قیمت آن بیشتر است. معمولاً ضخامت سنگ ۱.۵ الی ۲ سانتی متر می باشد. وزن مخصوص سنگ تراورتن ۲۵۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.
انعطاف پذیری یکی دیگر از ویژگی‌های تراورتن می باشد و گفته می‌ شود از مرمریت نرم‌ تر است. ارزش این سنگ به گونه‌ ای است که ایران می‌ تواند با صادرات آن به سود خوبی برسد، البته همه‌‌ی تراورتن ها صادراتی نیستند.

بهترین سنگ ساختمانی کدام است؟

همانطور که گفتیم در خرید سنگ ساختمانی باید به المان های زیادی توجه کرد مثلاً: در فروشگاه های سنگ آبگرم محلات انواع تراورتن از ضعیف تا بهترین نوع آن موجود است که با توجه به محل کاربری سنگ و نیاز خریدار همچنین بسته به بضاعت ایشان قسمت خریداری سنگ تعیین می شود. سنگ تراورتن آبگرم محلات در ضخامت مناسب و متغیر با عرض ۴۰ سانتی متر و برش دقیق و فرآوری ویژه موجود است. رنگ بندی آن از کرم مایل به سفید، بژ تا شکلاتی روشن و تیره می‌ باشد سطح سنگ تراورتن آبگرم محلات به حدی براق است که با دیدن آن در لوکس بودنش هیچ شکی نمی رود.
این مشخصات می تواند راهنمای خرید بهترین سنگ ساختمانی باشد تا پس از طی سالیان زیبایی و استحکام نمای بیرونی ساختمان مسکونی و تجاری حفظ شود. رنگ ها به طور دست چین مورد عرضه قرار می‌ گیرند همچنین به صورت اینترنتی امکان خرید وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *