سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

قیمت سنگ تراورتن در قائم شهر

قیمت سنگ تراورتن در قائم شهر

دسترسی آسان به سنگ تراورتن

بخش زیادی از زیبایی ساختمان به چشم انداز و نمای آن بستگی دارد. امروزه از مصالح زیادی در نماکاری بهره می بریم، یکی از این سنگ ها تراورتن است که سنگی متخلخل است که به دلیل انعطاف پذیری بالا قابلیت زیادی برای برشکاری دارد، برای همین در نمای برجسته رومی از آن استفاده می شود. از آنجا که کشور ایران از سنگ تراورتن غنی است در متراژ بالا و با قیمت مناسب به آسانی در دسترس می باشد.

قیمت سنگ تراورتن در قائم شهر

قیمت سنگ تراورتن در قائم شهر

ویژگی های سنگ تراورتن متناسب با مناطق مرطوب

عدم تغییر رنگ، دوام زیاد در برابر سرما، گرما و آتش سوزی و زیبایی از دیگر ویژگی‌های تراورتن است. اگر بخواهیم این سنگ را با گرانیت مقایسه کنیم درمی‌یابیم که گرانیت به خاطر اینکه در ترکیبات خود آهن زیادی دارد در معرض هوای مرطوب واکنش نشان می دهد و دچار اکسید می شود و به مرور زمان از زیبایی و استحکام آن کاسته خواهد شد. تنها سنگی که دوام بالایی در مناطق مرطوب دارد تراورتن است که از آهک مردگی و اکسید شدن مصون می ماند. تراکم بالای سنگ محافظت کننده زیبایی و استحکام آن است.
یکی از شهرهای شمال کشور که رطوبت بالایی دارد و امکان شرجی شدن هوا وجود دارد قائمشهر است، با رواج ویلا سازی در شهرهای شمالی بهترین پوشش برای ساختمان های این منطقه تراورتن است. این سنگ سطحی براق و درخشان دارد که نتیجه ساب پذیری و فرآوری آسان آن می باشد و می تواند زیبایی را به تمامی سازه‌ های ساختمانی ببخشد.

قیمت سنگ تراورتن در قائم شهر

از معادن فعال تولید تراورتن در ایران معدن آبگرم‌ محلات است که ماهیانه بیش از ۲۰۰۰۰ تن سنگ تراورتن استخراج می کند و معروف ترین سینه کار این معدن تراورتن سالاری است که تامین مصارف سنگ کشور را بر عهده دارد، بعلاوه صادر کننده سنگ به سایر کشور ها است.
تراورتن محلات به هیچ عنوان در مناطق مرطوب دچار شوره زدگی نمی شود. قیمت سنگ تراورتن در قائم شهر به دلیل دسترسی آسان به سنگ در سورت های مختلف برای خریدار ارزان می‌افتد و امکان انتخاب با توجه به طرح، رنگ، درجه و قیمت وجود دارد. این سنگ محبوب در ابعاد عرضی ۴۰ سانتیمتر و طول متغیر با فرآوری کیفیت بالا قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *