سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

ابعاد سنگ تراورتن

ابعاد سنگ تراورتن

تعیین ابعاد سنگ تراورتن به صورت استاندارد

یکی از سنگ های آهکی که از دل کوه استخراج می‌شود سنگ تراورتن است که با توجه به شرایط زیست محیطی هر منطقه به روش‌ های مختلف استخراج می شود. پس از استخراج، کوپه های چند تنی با ماشین های حمل بار به کارخانه های سنگبری انتقال داده می شوند تا ابعاد و اندازه سنگ تراورتن مشخص شوند.

ابعاد سنگ تراورتن

ابعاد سنگ تراورتن

اختلاف ضخامت سنگ تراورتن در کارخانه های مختلف حدود ۲ میلیمتر بوده این ضخامت در راه پله ها، نما و کف متغیر است. معمولاً ضخامت سنگ در راه پله به دلیل این که تحت فشار بیشتری قرار می گیرد بیشتر در نظر گرفته شده و در نمای ساختمان سعی می‌شود از ضخامت کمتری به منظور پایین آوردن وزن ساختمان استفاده کنند. تنها در طرح نمای رومی است که از ضخامت بیشتری بهره‌ می برند.هر چه یک کارخانه سنگبری مجهز به تجهیزات مدرن تری باشد می توانند سنگ را در ابعاد دقیق‌تری برش دهند. در ایران عرض استاندارد برای برش سنگ ۴۰ سانتی متر است، تعیین این اندازه به منظور حمل و نقل آسان سنگ صورت گرفته است. اگر ابعاد سنگ کوچکتر باشند هزینه خرید آن نیز کمتر می افتد.
هرچه ابعاد کوپه های چند تنی سنگ تراورتن بیشتر باشد امکان برش آن در ابعاد وسیع تر بیشتر وجود دارد. اگر طول سنگ ۲ متر یا بیشتر از ۲ متر باشد به طبع ارزش و قیمت بیشتری دارد. ابعاد کوچک تر سنگ فله و بدون بسته بندی عرضه می شوند که قیمت کمتری دارند.

ابعاد سنگ تراورتن آبگرم محلات

سنگ تراورتن آبگرم محلات با کمک ماشین اره زنجیری در ابعاد بزرگ استخراج می شود و پس از حمل به کارخانه های سنگبری روی آن برشکاری حرفه‌ ای انجام می شود. منظور از برش حرفه ای سنگ تراورتن دقت در ابعاد (طول، عرض و ارتفاع) هنگام برش است، تا جایی که به استاندارد برش سنگ نزدیک شود. در این کارخانه ها با استفاده از تجهیزات مدرن و نیروی کار جوان و کارآزموده ابعاد سنگ تراورتن به شکل استاندارد خود می رسد، معمولاً ابعاد سنگ آبگرم محلات در عرض ۴۰ سانتی متر و ضخامت ۱/۵ تا ۲ سانتیمتر گرفته می شود. البته تعیین ابعاد می‌ تواند به دلخواه مشتری صورت گیرد.
در نمونه ی بی‌موج سنگ های تراورتن صیقل داده می شوند تا علاوه بر ابعاد استاندارد بر درخشندگی و زیبایی آن اضافه کنند و این عایق حرارتی و صوتی به ساختمان ها جلا ببخشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *