سنگ تراورتن, سنگ های ساختمانی, مقالات سایت

قیمت سنگ تراورتن در شیراز

قیمت سنگ تراورتن در شیراز

تراورتن نمایی مناسب برای مناطق گرمسیر

در انتخاب سنگ نما برای نمای ساختمان لازم است به موارد زیادی دقت شود و اطلاعاتی کافی کسب کرد. مثلاً سنگ نما باید در برابر اشعه UV خورشید، حرارت و برودت، رطوبت و … مقاوم باشد. با در نظر گیری تمام این موارد می‌توان گفت که سنگ تراورتن بالاترین سازگاری محیطی را دارد و طبیعتاً سنگی مستحکم است.

قیمت سنگ تراورتن در شیراز

قیمت سنگ تراورتن در شیراز

اگر بخواهیم به تفصیل در مورد مقاومت سنگ تراورتن در شرایط آب و هوای گرمسیری صحبت کنیم باید قابلیت‌ های این سنگ را مرور کنیم. تراورتن به دلیل:
• ثبات رنگ در برابر تابش نور خورشید
• مقاومت در برابر انقباض و انبساط
• وجود طیف رنگی روشن
• چسبندگی بالا با ملات
و … برای مناطق گرمسیر مناسب است.

مزایای رنگ روشن سنگ در مناطق گرمسیر

یکی از شهر های زیبای ایران که دارای محیطی گرم و خشک است شهر شیراز می باشد. در این شهر بیشتر ماه‌ های سال هوا گرم است و از وسایل سرمایشی مانند انواع کولر برای خنک نگه داشتن خانه استفاده می‌ شود. بنابراین هزینه زیادی صرف انرژی می کنند. اگر بخواهیم در چنین شرایطی راه‌ حلی به صرفه انتخاب کنیم استفاده از سنگ نمای تراورتن با تم رنگی روشن است. تراورتن با وجود ضخامت مناسب، انرژی موجود در محیط ساختمان را حفظ می‌ کند، به علاوه رنگ روشن آن کمترین جذب نور خورشید را دارد. به گفته‌ DOE رنگ های تیره ۷۰ تا ۹۰ درصد از انرژی و گرمای خورشید را جذب می کنند، این گرما به داخل ساختمان منتقل می شود.
پس بهترین انتخاب برای نمای ساختمان سنگ تراورتن در رنگ های روشن است.

استحکام سنگ تراورتن در برابر انقباض و انبساط محیطی

به طور معمول در مناطق گرمسیر در ساعات شبانه روز اختلاف دمای به طور قابل ملاحظه‌ای متفاوت است. در روز دمای هوا به شدت افزایشی شده و در ساعات شبانه کاهش دما محسوس می شود که انقباض و انبساط را به همراه دارد و در چنین شرایطی امکان ریزش و ترک خوردگی سنگ نما نیز وجود دارد. پس بهتر است سنگی را برای نما استفاده کرد که علاوه بر مقاومت بالا، چسبندگی خوبی با ملات و داشته باشد می‌توان گفت تراورتن دارای چنین ویژگی هایی می باشد.

قیمت سنگ تراورتن در شیراز

با توجه به موارد ذکر شده سنگ تراورتن آبگرم محلات دارای مقاومت فشاری بالا، ضد حریق بودن، مقاومت در برابر اشعه UV خورشید، تولید انبوه و آسان، رنج قیمتی وسیع و … انتخابی مقرون به صرفه می باشد.
قیمت سنگ تراورتن در شیراز با توجه به مزایا و کیفیت بالا برای خریدار بسیار مناسب تمام می شود. این سنگ دارای فرآوری استاندارد در بُعد عرضی ۴۰ سانتیمتر و در نوع بیموج با سطح صیقلی عرضه می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *